Monday, January 17, 2022

Online lärande uppsats

Online lärande uppsats



Distansutbildningstrender och riktmärken: Lektioner från ett online MBA-program. Legutko, R. Ward, G. Mitchell, R. html Tomei, L.





Skicka via e-post



Konventionellt lärande utvecklas med hjälp av datorer och onlineteknik. Nya sätt att lära sig är nu tillgängliga, och förbättrad tillgång är en av de viktigaste fördelarna som finns. Människor runt om i världen upplever förbättrad rörlighet som ett resultat av friheten och potentialen som onlineutbildning ger, online lärande uppsats, och i takt med att akademiska institutioner och lärande organisationer anammar onlineinlärningsteknik och fjärråtkomstinlärning, blir formell akademisk utbildning allt mer legitim. Den här uppsatsen argumenterar för de samtida fördelarna med onlineinlärning och att dessa fördelar avsevärt överväger frågorna, utmaningarna och nackdelarna med onlineinlärning.


Online lärande ger människor nya val och nyvunnen flexibilitet med deras personliga lärande och utveckling, online lärande uppsats. Medan man tidigare endast kunde få formella akademiska kvalifikationer genom att delta i en heltidskurs på plats, har internet tillåtit online lärande uppsats att utöka sin räckvidd och erbjuda erkända kurser på en kontaktdelvis eller helt virtuell basis. Institutioner kan göra det med relativt få extra resurser, och för betalda kurser är det utmärkt online lärande uppsats, och elevens fördelar med större pedagogisk tillgång och större flexibilitet att lära sig och bli kvalificerad även när det finns många andra personliga åtaganden för online lärande uppsats med.


Flexibilitet är förvisso en av de viktigaste fördelarna, men lika viktig är tillgången till utbildning, online lärande uppsats. Även utan att ta hänsyn till den allmänna informationsexponering som internet ger, blir akademiska onlinekurser och inlärningsinitiativ mer medvetna om behoven hos människor från missgynnade bakgrunder, och detta innebär att människor med sådan bakgrund har en mycket bättre position att lära och utvecklas än de brukade vara. Det största argumentet som väcker tvivel om onlineinlärning är online lärande uppsats av onlinekurser i jämförelse med konventionella kurser.


Är sådana onlinekurser tillräckligt bra för att arbetsgivare ska kunna lägga märke till det? Det näst största argumentet är den nuvarande verkligheten som möter många människor från missgynnade bakgrunder, trots de förbättringar som gjorts på detta område under de senaste åren – de har inte den nivå av grundläggande åtkomst som behövs för att dra nytta av onlineutbildning. Faktiskt, online lärande uppsats, det finns många källor till bevis som hävdar att missgynnade studenter inte får någonstans i närheten av den sorts fördelar som institutioner för onlineutbildning och promotorer försöker skapa. För närvarande finns det många organisationer, kampanjer och initiativ som arbetar för att utöka tillgången till högre utbildning.


Med ett så högt deltagande kan det hävdas att det bara är en tidsfråga innan fördelarna verkligen realiseras, men hur är det med den globala onlineinfrastrukturen? Det finns ett annat argument som är mycket svårt att skingra, online lärande uppsats, och det är svaret från olika typer av elever på paradigmet för onlineinlärning. Bevis visar att det finns vissa grupper av studenter som har mycket nytta av högskoledistansutbildning online lärande uppsats än andra grupper. I huvudsak måste eleverna vara mycket motiverade och mycket disciplinerade om de ska lära sig effektivt i sin egen privata miljö. Få fler gratis uppsatser Vilka kategorier var användbara för dig? Antagning Karriärkurser Uppsatsprov Skrivverktyg Skrivguide Användbara resurser.


Skicka via e-post. Mest användbara resurser för studenter: Gratis uppsatser Ladda ner Skrivverktyg Lista Korrekturläsningstjänster Universitetsbetyg. Bidragsgivare Bio Lona Glenn Los Angeles Lona tog examen från Los Angeles City College. Samtidigt som hon var föreläsare vid flera gymnasieinstitutioner grundade Lona ett online-utbildningsprojekt Tutorsclass, online lärande uppsats. Läs mer. Maria Castle Davis, CA Jag studerade utbildning och arbetar för närvarande som handledare för barn i skolåldern. Jag har arbetat som volontär i många olika internationella sociala projekt och som lägerrådgivare varje sommar. Hitta fler användbara tjänster för studenter Gratis plagiatkontroll Kontrollera din uppsats för gratis onlineverktyg.


Inga nedladdningar Enkel och användbar rapport PROVA NU.





bästa essäer som någonsin skrivits



Forskning om människa-maskin interaktiv miljö VR och tillämpningar om yrkesutbildning under perspektivet av interaktivitet. DEStech Transactions on Social Science, Education and Human Science, isetem. Huss, J. En fallstudie av onlineinstruktörer och deras strävan efter ökad interaktivitet i sina kurser: Att övervinna distansen inom distansutbildning. Australian Journal of Teacher Education, 40 4 , n4. Keengwe, J. Använda datorstödd instruktion för att förbättra. Han hävdar att onlinemiljön kan vara en ännu rikare lärandeupplevelse än i en traditionell uppställning.


Det är dock viktigt att förstå den dynamik som är nödvändig för att uppnå detta. Det är möjligt att författaren förbiser det faktum att eleverna han intervjuade kan få sin framgång inte bara från de identifierade strategierna, utan också från faktorer som medfödd förståelse och kompatibilitet med undervisningstekniker. Om författaren ignoreras är det troligt att online-inlärningsmiljön kommer att fortsätta att vara en "hit and miss"-inlärningsupplevelse för studenter, med framgången mer eller mindre slumpmässig. Författaren ser på onlineinlärningsupplevelsen ur perspektivet av redan framgångsrika studenter, snarare än de som har påbörjat processen och är i behov av tekniker för att nå framgång.


Han ser därför på framgång i... Att byta klassrumsinlärning till onlineinlärning: en fallstudie till övergång från det traditionella klassrumsbaserade programmet till online-KBT-format Syftet med denna studie är att undersöka övergången från det traditionella klassrumsbaserade programmet till datorbaserad utbildning. Det rapporteras vara ett stort antal högskolor och universitet som för närvarande går över till datorbaserad utbildning och helt övergår till "online, blandade eller webbanpassade kurser. Andra termer som används för att hänvisa till datorbaserad undervisning inkluderar de som anges enligt följande: "... webbaserad utbildning, e-lärande, distribuerad inlärning, internetbaserad inlärning, webbaserad undervisning, cyberinlärning, virtuell inlärning eller nätbaserad inlärning.


Onlineinlärning är en delmängd av distansundervisning och omfattar en bred uppsättning tekniktillämpningar och inlärningsprocesser inklusive datorbaserat lärande, webbaserat lärande, virtuella klassrum och digitala samarbeten. Referenser Keengwe, J. Journal of Online Learning and Teaching Vo. htm FAA Academy Distance Learning MIN FAA Academy Distance Learning. Det typiska klassrummet har inte de resurser som behövs för framgångsrikt samarbete eftersom det inte finns tillräckligt med tillgängliga ankarpunkter där åtgärder och uppmärksamhet kan koordineras, "datorer och datorernas medföljande kapacitet erbjuder dock en möjlighet för medlingsverktyg som hjälper eleverna att fokusera sina uppmärksamhet på föremål som delas ömsesidigt.


effekterna av CSCL på inlärning och prestation har studerats genom en stor metaanalys specifikt på effektiviteten av datorer med resultat som konstaterar att användningen av teknik har markant förbättrat läranderesultat e. Effekter av CSCL på inlärning och prestation har studerats genom en stor metaanalys specifikt på effektiviteten av datorer med resultat som konstaterar att användningen av teknik har markant förbättrat inlärningsresultaten. Slutsatserna att CSCL-baserade inlärningsramverk möjliggör högre inlärningsnivåer både för kurser som undervisas på distans Macdonald, understryker ytterligare behovet av ett online-inlärningssystem som är skräddarsytt för att stödja båda instruktionsstrategierna. Koncepten från Khan och andra Bannon, Kanfer, belyser behovet av ett smidigt men ändå solidt lärandenätverk som kan svara på elevernas förändrade behov.


De kombinerade influenserna av alla variabler tillsammans kan isoleras av specifik variabel genom användning av parvisa t-tester och korrelationsanalys när data väl har ackumulerats. Att använda statistiska tillvägagångssätt som introducerar någon av de givna oberoende variablerna i analysen under inlärningsprocessen introducerar en för stor potential för urvalsfel, förutom falska resultat givet påverkan av den oberoende variabelns introduktion snarare än dess faktiska effekt av variabelns värde sig. Det finns olika utbildningsbakgrunder och nivåer inom distansutbildning och leveransmetoden måste vara på ett sätt som är interaktivt med hjälp av bilder, diagram, grafer och andra stimulerande verkligheter. Men skillnaderna mellan typerna av ISD Comparison 6-inlärare måste tydligt identifieras och definieras för att någon av dessa modeller ska bli framgångsrika.


I takt med att tekniken förändrar utbildningens ansikte, kommer instruktionsdesignmodeller också att behöva förändras för att bäst utbilda och möta behoven hos de olika typerna av elever. Glenview, IL: Scott, foresman and Company. Kemp, Jerrold E. Instruktionsdesign. Belmont, CA: Fearon Publishers,... Belmont, CA: Fearon Publishers, Inc. Brown, Frederick G. Mätning av klassrumsprestationer. New York: Holt, Rinehart och Winston. Dalton, William. Att bedöma elevernas lärande: Det kan vara mer än en undersökning. Akademiska argument om fakultetens uppfattningar om studenternas oengagerade inlärning online Framväxten av teknik har inneburit att idag människor utmanas varje dag att acceptera något nytt i sina liv på en regelbunden basis.


Detta är inte att säga att detta är en dålig sak, men argumentet som kan här är att är vi verkligen redo som ett samhälle att införliva dessa nya tekniska framsteg i deras dagliga liv? Och det är precis vid denna tidpunkt som vi står inför en kritisk fråga. Det råder ingen tvekan om att teknikens kännetecken har märkts i alla delar av våra liv, hur trivialt det än kan verka, faktum kvarstår att det för närvarande finns en majoritet av människor som inte är utrustade för att hantera detta nya intrång i deras liv. Anledningen till detta kan variera från bristen på acceptans till... Works Cited A History of Online Learning.


php Kurubakak, G. Bokrecension: E-tivities; Nyckeln till att uppnå onlineinlärning av Gilly Salmon. Turkish Online Journal of Distance Education,, 4 1. Liyan Song, E. Förbättra onlineinlärning: Elevernas uppfattningar om användbara och utmanande egenskaper. Internet och högre utbildning, 7, Michael W. Ward, G. Studenter och fakulteters uppfattningar om kvaliteten på onlineinlärningsupplevelser. The International Review of Research in Open and Distance Learning, 11 3. Tillämpning av undervisningsmetoder Onlineinlärning blir allt vanligare, med tanke på ökningen av otraditionella elever som måste anpassa sina klasser i ett schema med utomstående arbete och familjeförpliktelser.


Emellertid kvarstår allvarliga farhågor om huruvida onlinelärande är lika effektivt som ansikte mot ansikte. Nya tekniska metoder för undervisning har skapat sätt på vilka synkron eller "realtids" utbildning kan ske, genom chattrum, kontra asynkrona metoder som anslagstavlor, som inte underlättar dialog och debatt. Men online-inlärning uppfattas fortfarande ofta som "näst bäst" jämfört med ansikte mot ansikte. En rapport från U. Utbildningsdepartementet motsäger detta fynd. Den fann att "i genomsnitt presterade elever i onlineinlärningsförhållanden måttligt bättre än de som fick undervisning ansikte mot ansikte. Skillnaden mellan elevresultat för online- och ansikte-mot-ansikte-lektioner - mätt som skillnaden mellan behandlings- och kontrollmedel, dividerat med den sammanslagna standardavvikelsen - var större...


Utvärdering av evidensbaserad praxis i onlinelärande: En metaanalys och granskning av onlineinlärningsstudier U. utbildningsdepartement. Artikelkritik arbetsblad 1. Referera korrekt till artikeln med nuvarande APA-format. Schutt, M. Effekterna av instruktörens omedelbara beteende i onlineinlärningsmiljöer. The Quarterly Review of Distance Education, 10 2 , Vad är syftet med studien? I den aktuella studien försökte författarna bedöma och utvärdera deltagarnas uppfattning i relation till instruktörens sociala närvaro såväl som omedelbarhet och hur omedelbarhet relaterar till social närvaro i utbildningsmiljöer online.


Finns det några kovariater? Namnge dem i så fall. Flera hypoteser analyserades av författarna i samband med de markerade utbildningsmiljöerna. Hypoteserna har angetts nedan: Hypotes 1i: Deltagare som ser sessionerna med hög omedelbarhet kommer att indikera högre uppfattning om instruktörens omedelbarhet än deltagarna som ser... Anställ för framgångsrikt distansundervisning På vissa sätt bygger distansutbildning och lärande i det traditionella klassrummet på samma grundläggande akademiska färdigheter och studievanor. En pedagog av hög kvalitet, starkt klassrumsmaterial och den bakgrundsutbildning som krävs för att förstå nytt material bidrar alla till elevernas framgång. Men distansutbildningsmiljön erbjuder unika möjligheter och utmaningar för studenter. Distansundervisning tar bort några av hindren för det traditionella klassrummet genom att låta eleverna delta i lektioner när de har tid tillgänglig, vilket ökar elevens flexibilitet.


De ger också eleverna möjlighet att granska material medan det lärs ut, utan att försena andra elever i klassrummet. Men distansutbildning injicerar också fyra primära utmaningar för studenten: planering, tidshantering, kommunikation och teknikanvändning. Lyckligtvis, med ordentlig planering, kan en elev säkerställa att dessa utmaningar, som har potentialen att spåra ur en distansstuderande, faktiskt kan bli fördelar. Planerar en... Referenser Walden University. Tekniska tips för lärande på Walden. Walden e-guide. Hämtade Walden University. Hämtas från.


Kiefer, K. Kapitel 8: Förlorar eleverna mer än de vinner på skrivlektioner online? I Joe Lockard och Mark Pegrum Eds. New York, NY: Peter Lang Publishing, Inc. Introducera ämnet och introducera författaren och uppsatsen. Ange sedan din avhandling. Skrivkurser inom högre utbildning erbjuds i allt högre grad i onlinemiljöer, precis tillsammans med många andra akademiska kurser. Åsikterna om hur väl den här skrivinstruktionen online fungerar varierar mycket. Kate Kiefer bidrog med ett kapitel till boken Brave New Classrooms: Democratic Education and the Internet.


Som kompositionsspecialist som undervisar doktorander i skrivteori och grundutbildningskurser i komposition, inklusive en kurs med titeln Computers and Composition, är Kiefer gedigen kvalificerad att ge vetenskapliga kommentarer om just det område där hon arbetar. I början av s började Kiefer ett långvarigt intresse för datorer och skrivande, var med och grundade och... Referenser Bacow, L. Hinder för antagande av onlineutbildningssystem i U. högre utbildning. pdf Pickett, M. Att övervinna teknikbarriärer i onlineinlärningsmiljöer för vuxna med modulär instruktionsdesign. Proceedings of ASBBS Annual Conference i Las Vegas i februari 16 1. pdf [Skriv text]. Strategisk distansutbildningstaktik En strategi för framgångsrik onlineinlärning i planering innebär planering på ett extremt omfattande sätt.


Specifikt är det då nödvändigt för studenter att analysera sina kursplaner och avgöra exakt vad som krävs för dem när det gäller uppgifter. Den bästa strategin som man kan använda för tidshantering i en onlineinlärningsmiljö är att ange specifika dagar och tider för när man ska slutföra sina kurser. En av de viktigaste skillnaderna mellan distansundervisning och konventionell klassrumsinlärning är att det inte finns ett fast schema för när eleverna ska slutföra sina kurser med den förra, som det är med den senare. Genom att sätta upp ett schema för att studera kan eleverna inte bara... Referenser Chua, B.


Integrering av vetenskapliga artiklar i en e-lärande kurs: ett ramverk. pdf Elbeck, M. Mandernach, B. Tidskrifter för datorförmedlat lärande: publikationer av värde för onlinepedagogen. Visst kan pedagogik vara ett problem. Hur som helst är mänsklig ångest en kritisk fråga vid användningen av Web 2. I en artikel i Nursing Education Perspectives tas frågan upp om sociala medier som Twitter skulle kunna överbrygga klyftan. Det verkar som att Twitter kan tillhandahålla ett socialt medium som binder samman klasser och bygger klassrumskamratskap och gemenskap i onlineklassrummet. Fakulteten som intervjuats i artikeln har rapporterat framgångar på detta område. De rapporterar att möjligheten att skicka ett icke delat meddelande till instruktören var till hjälp och kan hjälpa till att minska elevernas ångest Skiba, , Det verkar för den här författaren att Twitter har en enorm potential, inte bara när det gäller klassgemenskapsbyggande och minskning av elevers ångest, men också i att utveckla och anpassa verktyget på grund av de praktiska diagnostiska verktyg som finns tillgängliga för att analysera band av tweets...


Referenser Skiba, D. Sjuksköterskeutbildning 2. Sjuksköterskeutbildningsperspektiv, 29 2 , Sun, P. Vad driver ett framgångsrikt e-lärande? En empirisk undersökning av de kritiska faktorerna som påverkar elevernas tillfredsställelse. Online College vs. Traditionell högskola När man betraktar den ständigt föränderliga och ständigt växande världen av globalisering och teknologi, är det ingen överraskning att sådana trender har hittat sin väg in på utbildningsarenan. Följaktligen har med datoriseringen av klassrum och uppgifter många fler världsliga medborgare fått tillgång till den värdefulla utbildning de förtjänar.


Oavsett vilket ämne de undervisar i har nästan alla lärare också behövt bli mer utbildade i teknikvärlden. För, förutom datoriseringen av uppgifter, har tekniken hittat sin väg in i flera andra aspekter av den totala erfarenheten av högre utbildning. I den moderna kollegiala världen har saker som ansökningar, betyg, utskrifter, biblioteksresurser, läroböcker och till och med tentor införlivats i studenters och fakultetsmedlemmars liv. I linje med detta framsteg av teknisk integration har otaliga universitet börjat erbjuda onlinekurser och utbildningsprogram, där studenter aldrig går in i en... Lärplattformar -- K och bortom En jämförelse av lärplattformar som fokuserar på K och högre utbildningsmiljöer Många av utbildningsinitiativen under de senaste åren har fokuserat på att förbättra leveransen av tjänster genom att införliva lärplattformar som fokuserar på K och högre utbildning inlärningsmiljöer, såsom WebCT eller Blackboard.


För att avgöra hur dessa lärplattformar används idag och för vilka elever kommer detta dokument att ge en översikt över funktionerna i lärandehanteringssystem LMS som har antagit ökande betydelse för ett brett utbud av företags- och regeringssponsrade lärmiljöer. En jämförelse och utvärdering av dessa plattformar och deras tillämpbarhet på de olika lärmiljöerna följs av en sammanfattning av forskningen i slutsatsen. eview och diskussion Bakgrund och översikt. I sin bok, Handbook of Distance Education Technology, föreslår Anderson och Moore att det bara är vettigt... Referenser Anderson, W.


Handbok för distansutbildning. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. Carlivati, P. E-lärande utvecklas. ABA Banking Journal, 94 6 , Granger, D. Konstruera kunskap på distans: Läraren i sammanhang. Moore Eds. Online ritning Förlorar eleverna mer än de vinner på skrivlektioner online? Kiefer hävdar att onlineutbildningsformatet för en skrivarklass är sämre än den traditionella klassrumsinställningen som normalt består av ett begränsat antal elever. I det traditionella skrivklassrummet kan elever ges den snabba feedback som har visat sig kunna öka deras skrivförmåga. Onlinemiljön har däremot inneboende begränsningar som inte tillåter den kvalitet och aktualitet som krävs för att effektivt studera skrivandet.


Även om Kiefers övergripande argument har giltiga poänger, finns det två överväganden som måste tas. Dessa överväganden tittar på alternativ och framtiden för onlineutbildning. Kropp Den första är att inte alla elever kan ta en lektion personligen på grund av arbete eller en personlig situation. Därför, även om det inte är idealiskt, kan en onlinekurs fortfarande vara värdefull... All brist på uppriktighet med hänvisning till hur jag ställer mig till min intervju är oetiskt. Om jag intervjuar en professor om onlineinlärning vs. vad han gör i klassrummen, jag behöver naturligtvis inte gå in på djupa, involverade detaljer om vad jag kan göra om "a" eller "b" inträffar under intervjun; men en rak introduktion till mina avsikter är det bästa etiska förhållningssättet.


TO Inga ursäkter behöver göras i förväg även om, låt oss säga, intervjun ska vara med en hemmafru som måste bebisar hemma och inte kan delta i lektioner på den lokala community college. Hon kan vara misstänksam mot en högskolestudents avsikter. Samtycke baseras vanligtvis på vad forskaren planerar att göra med informationen; mitt ärliga svar är: "Jag gör det här för en forskarklass och ingen av informationen kommer att publiceras eller offentliggöras på något sätt. Verk som citeras Golafshani, Nahid. Förstå tillförlitlighet och validitet i kvalitativ forskning. Den kvalitativa rapporten, 8 4 , Schram, T. Konceptualisera och föreslå kvalitativ forskning. Upper Saddle River, NJ: Pearson Merrill Prentice Hall. I samband med dessa perspektiv på hur man skapar en mycket effektiv onlineutbildningsplattform som anpassar sig till elevernas specifika behov, finns det ett motsvarande forskningsområde som koncentrerar sig på undervisningsförmåga i undervisningsprocessen.


Verket av Dr. Carol Dweck vid Stanford University understryker behovet av att ledande studenter ständigt utmanar sig själva att växa och ha ett mycket starkt tillväxttänk jämfört med. En begränsad på. Hon bygger på en empiriskt härledd forskningsstudie som visar att ju större tillväxttänkesättet är hos även de mest begåvade och begåvade, desto större blir de långsiktiga prestationsvinsterna i livet. Dweck, Hennes bok, Mindset, utmanar både elever och lärare att skapa en kultur av ständigt fokus på excellens och ständig strävan efter att förbättra, aldrig ta en sluten eller begränsad tankegång till förbättring.


Det är en inspirerande bok och visar att det finns hopp om ständiga förbättringar... Verk som citeras Ahlfeldt, S. Mätning och analys av studenters engagemang i universitetsklasser där olika nivåer av PBL-undervisningsmetoder används. Basile, en. En experimentell analys av datorförmedlad undervisning och studenternas attityder i en kurs i principer för finansiell redovisning. Journal of Education for Business, 77 3 , Beard, L. Elevers uppfattning om online vs. campus undervisning. Education, 4 , Dutton, j. Hur skiljer sig onlinestudenter från föreläsningsstudenter?


Distansutbildning är ett nytt schema eller sätt att överföra och förvärva lärande eller utbildning genom användning av modern teknik mellan instruktör och elev som är åtskilda av tid och rum. Det kan vara mellan skolor, mellan skolor och högskolor och universitet, inom skolbyggnader och stadsdelar eller mellan individer urke, Är tidigaste prototypen var den internationella korrespondensen på 1800-talet. På s, omformades det till öppna universitet, senare till en våg av tekniska produkter, såsom videoband, broadcast, satellit och kabel. På s förutspådde rey as qtd i urke att distansutbildningsprogram skulle växa fenomenalt det decenniet i en utsträckning som de flesta människor i U.


skulle betjänas av det på det minimala förhållandet av , mestadels i community colleges. började erbjuda någon form av distansutbildning... Bibliografi Armstrong, L Distansundervisning. Ändring: Heldref Publications. jhtml Bersch, C. Kan du gå distansen? Kommunikationsnyheter: Nelson Publishing. jhtml Blotzer, M. Yrkesrisker: Penton Media. jhtml Burke, T. forskningsartikel The Influence of Distance Learning on Education. Fördelarna med onlineutbildning Inledning Till en viss grad har alla utbildningsinstitutioner migrerat en del av sina tjänster online, och utnyttjat nya medier och ny teknik för att förbättra serviceleveransen, sänka kostnaderna och förbättra inlärningsmiljön.


Från e-böcker till molnbaserade samarbetsprojekt, onlinemiljön ger djup till klassrummet och utökar möjligheter för elever från olika bakgrunder, inklusive de med särskilda behov. Onlineinlärning kanske aldrig helt ersätter traditionellt personligt klassrumsinlärning, men det kan hjälpa lärare och elever att nå sina gemensamma mål. Utbildningsinstitutioner borde faktiskt arbeta hårdare för att förbättra sina onlineutbildningserbjudanden, för att främja social rättvisa i utbildningen, öka studenternas engagemang och utöka möjligheter för en bredare kundbas.


Förbättrar student... Online Learning Business Den här forskningsrapporten svarar på några bra frågor om datorbaserade lärandeföretag som har för avsikt att kartlägga den potentiella marknaden och olika andra relaterade aspekter innan du tar steget i cyberhavet. Orks Cited lägger till fyra källor i MLA-format. Internetstart "Computer Learning online" Företagsutbildning utvecklas till prestationsstöd. Jag ser dem inte som kurser. Jag ser det som en kunskapsresurs. Du arbetar med en chef, hittar dina brister och går online för att hitta verktyg som kan förbättras.


Works Cited E-lärande nyheter: Brainware. TV VOD E-lärande nyheter. Bredbandsvideo-on-demand VOD för e-learning för företag. htm University of central Lancashire: Riktlinjer för immateriella rättigheter. DOC Så här kommer du igång med e-learning. Att lära sig att le online. Certificate Online Teaching Learning Certificate in Online Teaching Learning När jag först började fundera på att undervisa online kom jag till insikten att det fanns mycket jag behövde lära mig och förstå. Med tanke på min ålder och utbildningsperiod har jag ännu inte varit onlinestudent. Jag vet dock att jag vill vara med och förmedla kunskap om säkerhet till de individer som inte kan komma till en traditionell eller konventionell klassrumsmiljö.


Jag vill vara behjälplig vid skapade kurser om säkerhetsaspekter som är av kvalitet och till nytta för dessa elever och de som tar hänsyn till alla möjliga aktiviteter som normalt sker i kurser som är centrerade i klassrummet. Jag är mycket uppslukad och intresserad av att ta del av certifikatet i onlineundervisning och lärande. Jag är intresserad av den här kursen av anledningen... Referenser Centrum för forskning om lärande och undervisning CRLT. Strategier för onlineundervisning. Studien belyser fördelarna med heminlärning.


Väktaren. Säkerhet är också ett stort problem inom K utbildning, och WebCT:s e-posttjänst i programmet kommer utan tvekan att lindra många föräldrars och administrativa farhågor angående integriteten för utbildningsinformation eed. Tillförlitligheten hos själva programvaran och företaget bakom den är också nödvändiga överväganden; eftersom båda nu ägs av damföretaget Blackboard, kommer både WebCT och Blackboard sannolikt att ha stabilt stöd under många år framöver. Jaschik eferences Boyd, M. WebCT atings. Åtkomst 25 september html besluta Jaschik, S. Referenser Boyd, M. WebCT-betyg. Onlinediskussioner är asynkrona inlägg av elektroniska meddelanden från medlemmar i en viss klass i en konversation som fortsätter om ämnen som utsetts av en instruktör.


Onlinediskussioner är användbara eftersom de hjälper instruktörer att underlätta onlinekurser och fakulteter som undervisar på avlägsna webbplatser via interaktiv tv. Dessa är ganska fördelaktiga för fakulteter som varje traditionella kurser och bara träffas en eller två gånger i veckan samt fakulteter som ibland är frånvarande från klassen. Detta är precis som alla andra typer av lärande och därför kommer teorin att vara till hjälp för att underlätta diskussioner online. Teori tar fram idén om vad som ska läras och kommer därför att ligga till grund för diskussionen. Vi kan säga att teori är det som underlättar diskussion på nätet eftersom elever och handledare har vad de behöver för att utgöra basen för sin diskussion.


det är därför mycket viktigt för handläggarna att ha... Skapa effektiva samarbetande lärandegrupper i en onlinemiljö. Å ena sidan tror många onlinekurser är jämförbara med lektioner ansikte mot ansikte. Med andra ord tror de att onlinekurser kan ge eleverna samma standard på undervisning och feedback. Ingenting förändras förutom mediet för att leverera klasserna. Studenter skulle fortfarande behöva slutföra uppgifter, göra presentationer och gå till tentor. Å andra sidan tycker en del onlinekurser har lägre kvalitet. Lärarpersonal kanske inte använder för att hålla föreläsningar eller klasser via onlineplattformar och ignorerar vissa frågor från studenter.


Följaktligen behöver vissa studenter lägga extra tid på att skicka e-post till föreläsare eller lärare för att svara på deras förfrågningar. Slutligen, enligt min åsikt, beror huruvida lektioner öga mot öga är bättre eller lika effektiva som onlinelektioner på elevernas huvudämne. Till exempel är lektioner ansikte mot ansikte bättre för studenter som studerar konst, idrott och kemi, vilket krävde vissa praktiska färdigheter för att lyckas inom sina relevanta områden. Däremot är onlinekurser lika hög kvalitet som lektioner ansikte mot ansikte för studenter som studerar juridik, redovisning, kulturstudier, vilket krävde mer teoretisk kunskap än att smutsa ner händerna.


Sammanfattningsvis kan båda undervisningsmetoderna, antingen online eller personligen, hjälpa eleverna att uppnå sina studier. Det beror bara på vad eleverna studerar för att avgöra vilken metod som ger bättre inlärningskvalitet och erfarenhet. Klicka här för att skriva kommentarer. Gå med och skriv din egen sida! Det är lätt att göra. Klicka bara här för att återgå till IELTS Essay Feedback Forum. Online lärande ger människor nya val och nyvunnen flexibilitet med deras personliga lärande och utveckling. Medan tidigare formella akademiska kvalifikationer endast kunde uppnås genom att delta i en heltidskurs på plats, har internet gjort det möjligt för institutioner att utöka sin räckvidd och erbjuda erkända kurser på en kontaktdelvis eller helt virtuell basis.


Institutioner kan göra det med relativt få extra resurser, och för betalda kurser är detta ett utmärkt värde, och studenten får större tillgång till utbildning och större flexibilitet att lära sig och bli kvalificerad även när det finns många andra personliga åtaganden att hantera. Flexibilitet är förvisso en av de viktigaste fördelarna, men lika viktig är tillgången till utbildning. Även utan att ta hänsyn till den allmänna informationsexponering som internet ger, blir akademiska onlinekurser och inlärningsinitiativ mer medvetna om behoven hos människor från missgynnade bakgrunder, och detta innebär att människor med sådan bakgrund har en mycket bättre position att lära och utvecklas än de brukade vara.


Det största argumentet som väcker tvivel om onlineinlärning är kvaliteten på onlinekurser i jämförelse med konventionella kurser. Är sådana onlinekurser tillräckligt bra för att arbetsgivare ska kunna lägga märke till det? Det näst största argumentet är den nuvarande verkligheten som möter många människor från missgynnade bakgrunder, trots de förbättringar som gjorts på detta område under de senaste åren – de har inte den nivå av grundläggande åtkomst som behövs för att dra nytta av onlineutbildning. Faktum är att det finns många källor till bevis som hävdar att missgynnade studenter inte får någonstans i närheten av den sorts fördelar som institutioner för onlineutbildning och promotorer försöker skapa.

No comments:

Post a Comment