Referenser Uppsats om läroplan, Larry ; et al. Nästa generations Sunshine State-standarder. Distriktet samarbetar nu med institutioner för högre utbildning för att hjälpa till att bygga en läroplan som förbereder eleverna för college. Osterweil, S. Detta hjälper lärare att förstå läroplanen eftersom det tillåter...
Referenser
Läroplan och instruktionsledarskap: Ett engagemang för livslångt och självstyrt lärande är avgörande för effektiva lärocentrerade läroplans- och instruktionsledare. Dessa ledare behöver ha en djupare förståelse för hur eleverna lär sig och deras inlärningsnivå. I de flesta fall är effektiva instruktionsledare extremt engagerade och involverade i både läroplans- och instruktionsfrågor som har en direkt inverkan på elevernas prestationer "Vad är instruktionsledarskap? För närvarande måste ett effektivt skolledarskap kombinera de traditionella ledarskapsuppgifterna som utvärdering, schemaläggning, underhåll av lokaler och budgetering med ett ökat engagemang i särskilda undervisnings- och inlärningsaspekter.
Skapandet av en professionell inlärningsmiljö där eleverna ständigt förbättrar sina kunskaper och färdigheter kräver en förståelse för hur de lär sig. Följaktligen spelar läroplans- och instruktionsledarskap en avgörande roll i processen eftersom ledare måste sätta läroplan och instruktion först "Leadarship Professional Development Policy," History of Curriculum and Instructional Leadership:... Referenser: Chell, uppsats om läroplan, J n. Vilka policyer bör beaktas vid utformningen av läroplanen? Institutionella riktlinjer för de discipliner som erbjuds bör beaktas Keating.
Fallstudie 2: Philmore College 1. Vilka parametrar ska läroplansnämnden beakta vid utformningen av kurserna? Designparametrarna som bör övervägas av läroplanskommittén bör inkludera "alla komponenters titel, syfte och beskrivning; resultat, undervisnings- och lärandestrategier, innehåll, klasser; möjligheter för studenter att visa lärande och fakultetsutvärdering av studentprestationer och relationerna mellan och bland dem" Iwasiw et al. På vilket sätt kommer ett engagemang för aktivt lärande att påverka kursutformningen? Som termen antyder, uppsats om läroplan lärande kräver ansträngning från såväl lärarens som elevernas sida på ett intensivt sätt.
Till exempel rapporterar Michael och Modell att alla aktiva lärandemetoder "i slutändan kräver att eleverna testar sina nuvarande mentala modeller av fenomenet... Referenser Cook, P. Omsorg som ett imperativ för sjuksköterskeutbildningen. Nursing Education Perspectives, 24 4 Fontaine, K. Läroplansplanering för sjuksköterskeprogrammen. Iwasiw, C. Läroplansutveckling inom sjuksköterskeutbildningen. Sudbury, MA: Jones and Bartlett Publishers. En negativ inverkan av ELL-lagar på läroplansutveckling presenteras i Education eek Zehr, I skolor med ett litet antal ELLs, "...första generationens invandrarelever klarar sig bättre akademiskt om de inte placeras i en ESL-klass" Zehr, s.
Detta kan vara sant eftersom ELLs inte är inbjudna att få tillgång till vanliga "...den akademiska läroplanen"; också, deras motsvarigheter som går i vanliga klasser utan ESL tillgängligt "gör bättre akademiskt än elever som går i ESL-klasser" igen detta är bara sant i skolor med få ELLs Zehr, p. En positiv inverkan i förhållande till fördelarna med SIOP för icke-ELL-lärare är att SIOP-protokollet hjälper "särskilja lärare" som arbetar med programmet från andra lärare utan erfarenhet av SIOP ARCC. TRE: Hur har den begåvade utbildningsrörelsen påverkat utvecklingen av läroplansutveckling? Ta itu med både negativa och positiva effekter...ge exempel. För en sak,…. Fungerar Citerad Appalachia Regional Comprehensive Center.
SIOP-implementering: NC Success Stories. Cal Uppsats om läroplan Instruktionsobservationsprotokoll. Vad är SIOP-modellen? Diagram över kursplansförändringar Ämnesområde Riktat: Vi riktar in oss på samhällskunskap som en kursplansförändring. Denna förändring är utformad för att följa grundnivåerna genom gymnasiet, för att inte bara integreras i ett sakligt förhållningssätt, utan för att återspegla nyare idéer kring kritiskt tänkande, granskning av källor, användning av elektronisk data och händelser som har inträffat under eran uppsats om läroplan globaliseringen. Specifikt för detta är frågan kring globaliseringen. Vi måste faktiskt förbereda dagens studie för att bli morgondagens globala ledare. Globalisering, eller tanken att det finns ett ökat samarbete ekonomiskt, politiskt, socialt och kulturellt mellan nationer, bidrar oerhört mycket till idén uppsats om läroplan mångfaldshantering inom den offentliga och privata sektorn.
Detta borde inte vara förvånande, eftersom med avlägsnandet av handelshinder förändras också organisationskulturen och rörligheten för anställda och intressenternas förväntningar, uppsats om läroplan. Globala samhällen, alltså global offentlig förvaltning, är mer... Läroplansspecialist Särskilt med betoningen av den federala regeringen på elevernas prestationer med "Inget barn kvar", finns det ett väsentligt behov av en välutbildad och skicklig läroplansspecialist för skolsystem. Specifika färdigheter: Utmärkt klassrumspresentation, facilitering, uppsats om läroplan, och ledningsförmåga.
Starka organisatoriska och tidshanteringsförmåga. Förmåga att fullgöra ansvar i en professionell miljö med tvärfunktionella team, såväl som en individuell bidragsgivare. Utmärkt muntlig, skriftlig och interpersonell kommunikationsförmåga. Det viktigaste är att ge full uppmärksamhet åt vad andra har att säga, ta tid att lyssna på och förstå poänger uppsats om läroplan görs, ifrågasätter vid behov och ger bara input när det behövs. Facilitet i multi-tasking och hantering av högt pressade situationer. Förmåga att tänka proaktivt och strategiskt. Detta består av att tillämpa logik och resonemang för att identifiera för- och nackdelar med alternativa lösningar, slutsatser eller förhållningssätt till problem.
Kunskaper: Medling och förhandling. PC-funktioner inklusive Microsoft Word, uppsats om läroplan, PowerPoint- och databaskunskaper Pedagogisk... Referenser Lord, M. Du kan också. Föräldraskap Special. Enligt webbplatsen Education World, uppsats om läroplan, uppsats om läroplan National tandards for Language Arts skapades av National Council of Teachers of English. Språkkonsten inkluderar läsning, skrivning, tal och lyssnande. För det engelska språket inkluderar de nationella tandarderna att bygga färdigheter som involverar kommunikation, uppsats om läroplan, kritiskt tänkande och utvärdering. Utbildningssystemet ska ge eleverna ett bredare perspektiv, inte bara av sig själva utan också av den värld där de verkar.
Filosofiskt och socialt innebär detta en interkulturell uppbyggnad av en utbildningsbas som hjälper eleverna att inte bara klara av ytterligare utbildningskrav, uppsats om läroplan, men också med livet i stort. Sådana standarder är i linje med landets demokratiska principer. I pragmatiska termer ges eleverna verkligen en mycket mer likvärdig utbildning än vad som var fallet tidigare. På sociologiska termer, att lära sig att hantera språk i både akademiska och icke-akademiska sammanhang hjälper elever... Källor California State Board of EducationDec. Engelskspråkiga konstinnehållsstandarder för offentliga skolor i Kalifornien.
pdf Chiba, SusanJan uppsats om läroplan. En nationell läroplan: Söker rättvisa för alla. New York Times. html utbildningsvärlden. National Standards -- English Grades K shtml Robertson, Caryn. Att korrigera läroplanen, uppsats om läroplan. Online News Hour. Vid vilken tidpunkt kommer elever som är inskrivna i programmet att börja se förbättringar i sina mentala attityder och prestationspoäng. Lindhåll, Det har dock funnits farhågor om att detta program ofta kan ignorera spansktalande studenter som har svårt att lära sig engelska. Anledningen till detta är att en hög andel spansktalande studenter har de högsta avhoppen bland alla olika minoriteter.
Som ett resultat fann forskare att Two Way Immersion-program hjälper till att förbättra prestandan för spansktalande elever som studerar engelska. Anledningen är att dessa program når ut till dem ur ett kulturellt perspektiv och att eleverna lovar att stanna kvar i skolan. Detta är betydelsefullt, eftersom det hjälper till att ge dessa elever vägledning och hjälp. Då kommer de att börja prestera bättre i skolan och förändra sitt mentala uppsats om läroplan. Lindhåll, styrkorna och begränsningarna av Uppsats om läroplan Way Immersion-program... Bibliografi Two Way Immersion Education. Verktyg för skolor. html Lindhåll, K. Effekten av tvåvägsfördjupning på elevers attityder till skola och högskola.
ERIC Clearinghouse för språk och lingvistik. Eftergymnasial utbildning skulle dra nytta av en pan-kanadensisk plan för att bedöma effekten av e-lärande initiativ. Det är viktigt att undervisningsdesign matchar målen och potentialen för e-lärande. Forskning behövs för att fastställa genomförbarheten och effektiviteten av sådant som lärobjekt och multimediaapplikationer. Korrekt implementerad datorförmedlad kommunikation kan berika inlärningsmiljön; hjälpa till att minska låg motivation och känsla av isolering hos distansstuderande.
E-lärande verkar vara mer effektivt inom distansutbildning, uppsats om läroplan, där teknikanvändning krävs än i undervisningsmiljöer ansikte mot ansikte. Abrami, et al. Bibliografi Bedi, K och Lange L effekten av fakultetsinteraktion på e-lärande vid U21 Global - Vissa preliminära bevis, uppsats om läroplan. U21Global Graduate School for Global Leaders. March, et al. Canadian Journal of Learning and Technology Vol. html Läroplansdelning.
vad är kritisk analysuppsats
Läroplanstrender under de kommande 10 åren I mer än 20 år har läroplanen och dess åtföljande betoning på standarder och ansvar för lärande dominerat debatten om att förbättra utbildningen. Den vanligaste strategin som lärare har använt tidigare för att få eleverna att lära sig och göra rätt saker är att ändra läroplanen. Tyvärr har denna inställning till läroplansutveckling i stort sett varit misslyckad. Även om det inte finns någon kristallkula som gör det möjligt för lärare att se in i framtiden för att bestämma riktningen för kursplanens trender under det kommande decenniet, kommer en kritisk analys av relevant litteratur att ge... Referenser Childs, K. Förbättra klassrumsbeteendet för elever med känslomässiga och beteendestörningar med hjälp av anpassade kursplansändringar.
Journal of Emotional and Behavioural Disorders, 9 4 , Cuban, L. Läroplansreformens lockelse och dess ynka historia. Phi Delta Kappan,. Till exempel, för att bedöma aritmetiska, tal och operationsbegrepp, inkluderar de mätbara målen som används att eleven ska kunna visa förståelse för talens relativa storlek, kunna lösa problem som involverar proportionellt resonemang och tillämpa egenskaper hos tal. Dessa kriterier skulle bedömas och stödjas genom dokumentation som bevis. För att bedöma det övergripande kunskapsdjupet för varje elev, jämförs uppnåendet av varje mätbart mål med ett standardiserat diagram för att bedöma den uppnådda prestationsnivån Institutionen för utbildning, n.
Utbildningsdepartementets webbplats tillhandahåller också kompletterande material för lärare som beskriver de nödvändiga kunskaperna som eleven måste visa för att uppnå varje mätbart mål. Materialen uppfyller det första syftet med den strategiska planen, eftersom de är utformade för att främja undervisning av hög kvalitet, på ett sådant sätt att de förbättrar elevernas prestationer. Tillhandahållandet av dessa material syftar till... Referenser Cuban, L. Theory Into Practice, 34 1 , Institutionen för utbildning n. Matematik Betygsförväntningar: Djup av kunskapsnivåer. State of Vermont Department of Education. Institutionen för utbildningsstrategisk plan Utbildningsavdelningen State Board of Education. Istället läggs läroplansutvecklingsansvaret på de enskilda lärarna, majoriteten som har mindre än två års undervisningserfarenhet.
Resultatet är att lärarna ägnade större delen av sin tid åt att fokusera på sådant som klassrumsledning, att läroplansutveckling förbises och ingen kortfattad läroplan används i skolan. Detta kommer att orsaka problem när eleverna går vidare i betygen. Läroplanen: Nej Som tidigare nämnts arbetar skolan för närvarande under många läroplaner hämtade från olika källor och därför är anpassningen obefintlig. På en nivå finns skoldistriktets obligatoriska läroplan och testning som inte stämmer överens med teorin om en expeditionell läroplan. Å andra sidan finns det bristen på en anpassad läroplan inom skolan. Istället utvecklar lärare sin egen läroplan som är vagt baserad på expeditionsfilosofin och ger helt enkelt bedömning genom skoldistriktets procedurer,...
Bibliografi engelska, F. Besluta vad du ska lära ut och vad du ska testa: Designa, anpassa och granska Curriculum Millennium Edition. Thousand Oaks, CA. Expeditionära lärande skolor Outward Bound. Hawley, Suzanne W. Och Carolyn V. Läskunnighet och lärande: en expeditionsupptäckt genom barnlitteratur. Läroplan Vilken roll spelar administratörer och personalutvecklare i läroplanens utformning eller revideringsprocessen? Statens guvernör utser medlemmar till Florida State Board of Education. Vissa utbildningsnämnder väljs lokalt av allmänheten under allmänna val. Detta innebär att skoladministratörer och personalutvecklare spelar en indirekt roll vid utformning och revidering av läroplanen. Skoldistriktens föreståndare är också ansvariga för lokala skillnader i läroplan och undervisning.
Till exempel, i Miami-Dade County, Associate Superintendent Milagros. Fornell tar upp läroplan och instruktioner Miami-Dade County Public Schools, n. Personalutvecklare och skoladministratörer kan och deltar ofta som konsulter i läroplansutformningen och revideringsprocessen. Vilka är förväntningarna på vem som använder läroplanen som tas fram och hur läroplanen används? Det finns flera förväntningar relaterade till vem som använder läroplanen som är framtagen hos både staten och... Referenser Florida Department of Education Next Generation Sunshine State Standards.
Läroplan och instruktion. Dessa två områden i läroplanen är lika viktiga och bör därför behandlas på det sättet. Båda bör ha utmärkta program för studenter så att de har en enastående chans att lyckas med båda. Det andra området som skolan behöver förbättra är det av deras teologiska läroplan. De verkar ha ett mycket bra grundprogram men ett som skulle kunna göras ännu bättre med lite arbete. Tanken med att skaffa en religiös utbildning är att göra det möjligt för en elev att göra bra saker i samhället med det de lär sig i skolan.
Skolan behöver implementera ett program där eleverna kan använda det de lär sig för att ge tillbaka till samhället samtidigt som de lär sig hur saker och ting fungerar i den verkliga världen. Eleverna bör ges möjlighet att lära sig och växa genom verkliga upplevelser, eftersom detta bara kommer att göra dem bättre... Referenser katolsk utbildning. aspx Hall, T. Läroplansbaserade utvärderingar. Wakefield, MA: National Center on Accessing the General Curriculum. En professionell utvecklingsmodell för lärare i matematik och naturvetenskap i katolska grundskolor: utmaningar och framgångar. Tanken på samhällstjänst var också inblandad. Eleverna fick inte bara besöka en plantskola, de fick instruktioner om nyttan av träd. Efter sitt besök på plantskolan deltog eleverna i att plantera flera träd i hela samhället.
Grundkonceptet med expeditionellt lärande är till nytta för eleverna. Men eftersom skolan fortfarande är knuten till distriktet måste de fortfarande uppfylla olika standarder och riktmärken. Dessa standarder och riktmärken passar ofta inte in i den expeditionära läroplanen, så det finns ofta en konflikt mellan två konkurrerande läroplaner. Detta gynnar inte eleverna eftersom de hamnar mellan de två och därför inte får nytta av den enstaka läroplanen. Vidare avbryts det allmänna flödet av den expeditionära läroplanen, och huvudpoängen med att lära barnen självlärande och konceptet om hur allt hänger ihop går förlorad.
Bibliografi Expeditionära lärande skolor Outward Bound. Utåt bunden personal. San Francisco: Outward Bound, Inc. Läroplansdesign När en grupp individer som är designade för att vara medlemmar i en säljkår för ett multinationellt företag går "tillbaka till skolan", kommer företagets läroplansfilosofi, implementering och utformning per definition att vara mycket, mycket olika i sina mål än målen i läroplanen för ett lokalt skoldistrikt. Skillnaden kommer inte bara att vara i individernas ålder, eftersom många äldre människor blir en del av landets gymnasie- och collegeutexaminerade. Snarare kommer den primära skillnaden att vara att läroplanen för företaget måste vara praxisdriven, snarare än bara utformad för att främja lärande hos eleverna.
Kundservice och bibehållande och medarbetarnas tillfredsställelse och behålla måste vara de främsta målen för sådan företagsutbildning. Företag "använder utbildning för att möta en ständigt växande blandning av strategiska mål. Verk Citerade Fenton, Richard och Andrea Waltz. htm O'Toole, Barbara. htm Vargas, Andrea. Detta kommer på sätt och vis att vara en återgång till den ursprungliga utbildningen i USA. Ursprungligen fick varje skoldistrikt ansvaret för att genomföra de nödvändiga utbildningsreformerna för att möta deras individuella och unika behov. Men när nationen växte och blev mindre och mindre jordbruksbaserad, blev behovet av ett nationellt protokoll nödvändigt.
Ändå är vårt samhälle idag mindre lika än det var tidigare. Det finns större kultur- och klassskillnader mellan samhällen. Av dessa skäl måste åtgärder inom skolreformen lokaliseras för att tillgodose dessa behov på rätt sätt. Sammanfattningsvis, baserat på alla bevis som finns i det ovan citerade referensmaterialet, är det troligt att utbildning om tjugo år kommer att baseras på att ta itu med lokala behov och förmågor. Den federala regeringen kommer att spela mindre roll när det gäller att implementera regler och förordningar och istället kommer skolstyrelserna återigen... Bibliography Deal, Terrence E. Eaker, Robert, Richard DuFour, Rebecca DuFour. Washington, D. engelska, F. Evans, Robert. New York: Jossey-Bass Inc. Underlätta bättre kommunikation mellan fakultetsmedlemmar Fakultetsmedlemmar måste använda varandra som resurser.
Mer erfarna lärare kan mentor mindre erfarna lärare för att förhindra att andra lärare gör samma misstag som de gjorde under sina karriärer – och så kan de nya lärarna använda beprövade tekniker mer effektivt. Att bli utsatt för nya lärare och nya undervisningstekniker kommer att hålla äldre lärare "fräscha" och "på tårna" också! Ett formellt mentorsprogram för förstaårslärare bör inrättas. Månatliga personalmöten som ägnas åt att diskutera problem med studenter och skapa effektiva lösningar på pedagogiska utmaningar kommer också att göra det möjligt för lärare att lära kollektivt av varandra, gamla och unga, och att identifiera studenter med särskilda behov. Elever som är begåvade, utmanade eller helt enkelt har familje- eller beteendeproblem skulle se sin utbildning förbättras eftersom lärare som hade dessa elever från år till år kunde prata under dessa möten och designa...
Verk som citeras Armstrong, Thomas. htm Bra klassrumsundervisning för alla sorters elever. Hej vän: Ennis William Cosby Foundation. html multisen Means, Barbara. Testad läroplan är den som lärs ut för att kunna bedömas. Ett exempel på beprövad läroplan skulle vara i stavning, där ett barn får en lista med stavningar att ta med hem och lära sig som förberedelse för att testas i något senare skede. Det finns inget annat motiv bakom läroplanen än att barnet ska lära sig den information som presenteras kubanska. Den dolda läroplanen relaterar till de aspekter av skolan som är implicita, såsom aspekter som ger förändringar i elevernas värderingar, uppfattningar och beteenden. Dessa förändringar kan vara antingen önskvärda eller oönskade, beroende på de beteenden och attityder man lärt sig.
Detta har makten att påverka en utbildningsinstitution, särskilt om den dolda läroplanen ger oönskade effekter hos barn Glatthorn et al. Till exempel i en skola där många av barnen uppfattas utveckla försämrade beteenden och attityder när de blir äldre,... Glatthorn, a. Och Whitehead, B. London: Sage. Goodman, C. American Annals of the Deaf, 1 , Wilson, L. Wilsons läroplanssidor. Som ett resultat av dessa reformer och behov har beslutsfattare, forskare och andra relevanta intressenter inom detta område blivit intresserade av att undersöka läroplanen som levereras till studenter. Detta intresse har i första hand fokuserat på kopplingen mellan den undervisade läroplanen och den tänkta läroplanen.
Mot bakgrund av detta har anpassning av läroplanen framstått som en viktig aspekt för att främja framgången för elevers lärande och uppnåendet av lärandemål och mål. I detta avseende är det viktigt att anpassa den avsedda läroplanen, den undervisade läroplanen och den inlärda läroplanen för att förbättra läranderesultaten. Enligt Seitz definieras läroplanen som alla kurser som erbjuds på en skola eller lärande av elever enligt anvisningar från skolan. Därför är den tänkta läroplanen... Referenser Alberta Learning. Instruktionsstrategier. pdf Drake, S. Möta standarder genom integrerad läroplan. aspx Porter, A. Definiera, utveckla och använda läroplansindikatorer.
pdf Seitz, P. Läroplansanpassning bland de avsedda, antagna och bedömda läroplanerna för matematik i årskurs 9. Journal of the Canadian Association for Curriculum Studies, 15 1 , Watermeyer, R. Läroplansanpassning, artikulation och elevens formativa utveckling. pdf Winn, J. Löften och utmaningar för byggnadsställningar. Learning Disability Quarterly, 17 1 , Den läroplansenhet som valts i detta avseende är interaktiva bråktal och decimaler. Specifikt förväntas undervisningen innefatta multiplikation och division av tal mellan 1 och och att lösa ordproblem. Specifikt är standarden som beaktas i denna analys: CCSS.
Principen för kulturellt lyhörd undervisning Nuvarande tillstånd för läroplanen Enhetens klyftor mellan principer och läroplansenhetsrekommendation för förbättring av relationer: Att utveckla positiva och autentiska relationer över skillnader och lära känna elever, familjer och samhällen är viktigt för att skapa en klassrumskultur där eleverna känner sig trygga och stöds. Att koppla ihop matematik, kultur och gemenskap och de olika sätten att åstadkomma som tar hänsyn till elevernas kulturella mångfald för att komma på lärandeaktiviteter. Matematiska begrepp för multiplikation och division... Referenser Caro-Bruce, C. Skapa rättvisa klassrum genom aktionsforskning. Corwin Press. Koppla ihop matematik, kultur och gemenskap.
Procedia-Social and Behavioural Sciences, Krasnoff, B. Kulturellt lyhörd undervisning: En guide till evidensbaserad praxis för att undervisa alla elever på ett rättvist sätt. Rimm-Kaufman, S. aspx Shade, B. Skapa kulturellt lyhörda klassrum Uppdaterad nytryck. Washington, DC: American Psychological Association. Gemensamma kärnstandarder har fastställts inom utbildningsområdet som en uppsättning mål som eleverna ska uppnå vid slutet av läsåret. Dessa standarder är inriktade på att förbättra elevernas lärande och resultat genom att forma läroplanen. Dessutom måste standarder utgöra grunden för ett produktivt, balanserat bedömningssystem. Den här uppgiften fokuserar på att packa upp en standard, skapa en tabell med testspecifikationer och utveckla en läroplanskarta för en studieenhet för att visa anpassningen av bedömning, läroplan och bedömning.
Del 1 — Uppackning av en standard Pennsylvania Department of Education har fastställt gemensamma kärnstandarder för olika ämnesområden, betygsnivå och innehållsområde. Referens Pennsylvania Department of Education. Akademiska standarder för historia. Stater måste fortfarande ha höga standarder, med ESSA:s ord, men dessa standarder behöver inte följa Common Core-standarder, även om stater är fria att se till att de gör det Klein Enligt Education Week, medan stater fortfarande måste få ansvarsplaner godkända, stater under ESSA har nu fått avsevärt mer flexibilitet när det gäller att sätta upp mål för sig själva, för att möjliggöra större differentiering i elevernas förmåga på stat-för-stat-basis. Det finns fortfarande ett antal specifika områden som statliga planer måste ta itu med, inklusive kompetensstandarder och examensgrader. Klein Det måste också finnas en plan för att täppa till gapet när det finns...
Referenser Klein, A. The Every Student Succeed Act: En ESSA-översikt. Utbildningsveckan. html Lärarutvärdering och stödsystem: En färdplan för förbättring. Aspen Institute. Läroplan Inlärnings- och kompetenssektorn LSS är en väsentlig del av utbildningsutvecklingen i Storbritannien. Under många år vacklade detta utbildningsprogram och togs inte på allvar. Men under de senaste åren har lagstiftare i Storbritannien ägnat mycket tid och resurser åt att förbättra LSS. Enligt Maxwell är Learning and Skills Sector LSS i England mångsidig, och omfattar vidareutbildning FE colleges, sjätte form college, personligt och samhällsutvecklingslärande och arbetsbaserad träning och lärande i andra vuxenmiljöer som fängelser och uniformerade tjänster.
Under de senaste 15 åren har sektorn flyttats från en position av "godartad försummelse" Young et al. Utveckla den arbetskraft som behövs för att stödja denna ambitiösa agenda... Works Cited Curriculum för mångfaldsguide. pdf Fisher, R. Tidskrift för vidare- och högre utbildning. En lärare måste undersöka läroplanen hon eller han kommer att undervisa i under sommaren, för att säkerställa att den är lämplig för betyget och uppfyller vissa standarder. Läraren måste också vara öppen för nya möjligheter, att pröva olika tillvägagångssätt för att strukturera kursplanen och att förändra de typer av färdigheter som lärs ut som en del av läroplanen, baserat på hans eller hennes läsning av pedagogiska tidskrifter, samtal med kollegor och reflekterar över föregående år.
Men processen med att utforma läroplanen slutar inte när skolan börjar. Läraren ska bedöma elevernas förmågor och få en känsla för hur klassen fungerar som en enhet. Finns det många olika nivåer av förmåga i klassen? Om så är fallet kan läraren behöva undervisa vissa grupper av elever självständigt för att åtgärda nuvarande kunskapsbrister. Läraren bör också vara redo att ändra de aktiviteter som används för att förmedla... Citerade verk om läroplansguiden. WNSS Skolguide. aspOrnstein, Alan C. Läroplan: Grunder, principer och frågor. Allyn och Bacon. Smith, M. Hämtad 22 jan Senast uppdaterad: 30 januari Curriculum hat är de dominerande influenserna på skolans läroplan i Amerika?
hatt var inställningen till läroplansutveckling förr? Dessa frågor behandlas i detta dokument. The Literature on Curriculum and its Influences Filosofen och utbildaren John Dewey skrev att det fanns en stor klyfta mellan barnet från den eran och den läroplan som erbjuds. Han ställde upp en bild av "barnets smala men personliga värld" som ställs mot den "...opersonliga men oändligt utsträckta världen av rum och tid" Dewey, , s. Med andra ord, Dewey försökte göra poängen att läroplaner skulle försöka tillåta barnet att fortsätta "...steg-för-steg för att bemästra" varje separat del av en lektion snarare än att presentera "...en abstrakt princip för logisk klassificering och arrangemang "Vägen är lång när du ber ett barn att se ett ämne i dess helhet, fortsatte Dewey 12,...
Verk citerade Dewey, John The Child and the Curriculum. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press. Phillion, JoAnn, Connelly, F. Michael, och han, Ming Fang. SAGE Handbook of Curriculum and Instruction. Thousand Oaks, CA: SAGE. Pinar, William F. Att göra rektorer och skoladministratörer involverade i processen tillsammans med föräldrar skapar ytterligare stöd och potential för inlärningsförstärkning i hemmet och skapar större sammanhållning när det gäller skolans övergripande lärmiljö. Även om det finns ett antal steg-för-steg-läroplansmodeller för enskilda lärare, eftersom den underliggande principen för all läroplansdesign är att ge eleverna färdigheter som bygger på tidigare inlärningsenheter, är det bättre att det finns en viss kontinuitet i läroplansplaneringen mellan lärare.
Dessutom, om alla lärare tar ett liknande tillvägagångssätt finns det en större chans att läranderesultat kommer att bygga på varandra, under en elevs utbildningskarriär. Läroplanens utformning kommer utan tvekan att vara annorlunda om 10 år, eftersom statliga och kanske till och med nationella standarder kräver att läranderesultaten är mer mätbara och tydligt definierade inom individuella enheter. Detta kan skapa mer homogenitet när det gäller grundläggande färdigheter som efterfrågas mellan skolor. Verk som citeras Hlynka, Denis. html Inlärningsresultat. Enheten för lärandeutveckling. en ny historia av Irak Psykologiskt är det mycket svårt för dem att tro att islamiska troende, vilket betyder araber i det här fallet har förlorat krig med de otrogna.
Islam är segrarnas religion och en dag, om Gud vill, kommer islam att styra världen är deras övertygelse. Detta är vad som leder Sheikh Abdul Settar Jabber till chefen för Muslim Awareness Association; en ledande sunnigrupp som anser att hela skolornas roll bör ändras till en som utbildar elever i islamisk lag och i hur man är goda muslimer. en ny historia om Irak Detta är den psykologiska reaktionen hos ett barn som när det är skrämt gömmer sig nära sin mamma och i det här fallet gömmer sig inom sitt språk. Arabernas läroplan måste återspegla vad deras kultur säger dem, och religion är en mycket viktig del av deras kultur tillsammans med deras språk.
Framtid för…. Åtkom den 21 juli, Al-Khatib, Mahmoud a. Volym: 13; nr: 2; pp: Åtkom den 21 juli, Neyman, Julia. Nagal till de förändringar i läroplanen som är nödvändiga och nödvändiga innebär att man först pratar med läraren och upptäcker vad det handlar om dessa läroplansförändringar som hon är så ställd mot och sedan mildrar den här lärarens rädsla och bävan. Tar med Mrs. Nagal är mer fast in i läroplansförändringsprocessen och detta kan uppnås genom att utse Mrs. Nagal som leder över någon aspekt av... Verk som citeras Hunzicker, Jan The Beliefs-Behavior Connection: Leading Teachers Toward Change. Lärare kommer att behöva titta på processmodeller för att implementera dessa två tillvägagångssätt för att uppnå fördelarna med både resultatbaserad utbildning som betonar vad elever förväntas lära sig samt öppen utbildning som uppmuntrar lärare att skapa en positiv inlärningsupplevelse för eleven.
Det förra tjänas bäst av teknisk-vetenskapliga tillvägagångssätt medan det senare bäst uppnås av icke-tekniskt-ovetenskapliga tillvägagångssätt. Lyckligtvis verkar tillvägagångssätten vara mer komplementära än motstridiga ideologier som positioneras av vissa. Därför bör lärare söka efter ett integrerande tillvägagångssätt för deras läroplansutvecklingsstrategier som ansluter sig till processmodeller. Praktiskt sett kommer detta att innebära att hitta en balans mellan elevcentrerad och ämnescentrerad läroplan och att skapa mätbara förväntningar för den allmänna studentpopulationen samt flexibiliteten att sträva efter mycket individualiserade förväntningar som är unika för varje elev och som kan vara mer subjektivt bedömas.
och, naturligtvis, en bredare gemenskap kommer... Bibliografi Läroplansutveckling. Läroplan: Grunder, principer och frågor 4:e upplagan. Boston: Allyn och Becon. Ritz, J. Utveckling av kursplaner. Av dessa olika roller är jag mest intresserad av hur man ändrar undervisningen så att den kan möta önskade standarder och mått. I slutändan tror jag att det är detta som gör den verkliga skillnaden för att kunna uppnå resultat, särskilt med det växande behovet av differentierade undervisningsstrategier för att uppnå samma resultat för elever med unika inlärningsbehov.
Som jag har nämnt är jag en förespråkare av summativa och formativa bedömningar eftersom jag tror att de tjänar två mycket olika, men kompletterande syften. Som sagt, jag tror också att det måste finnas den rätta blandningen av de två. För närvarande förlitar sig vår skola för mycket på summativa bedömningar på grund av ökade standardiserade testkrav från vårt distrikt och staten. Detta har påverkat varje roll som lärare spelar i vår bedömningsprocess. Bibliografi Ornstein, a. Läroplan: Grunder, principer och frågor. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall. Shavelson, R. Och Coffey, J. Om att koppla samman formativa och summativa funktioner i utformningen av storskaliga bedömningssystem.
htm Thiel, T. Litteraturöversikt. Det politiska klimatet inom Förenta staterna är ett som går bort från konventionell medicinsk praxis och går mot alternativ medicin. Med president Obamas lagförslag om sjukvårdsreform gjordes det klart att kostnader inom sjukvården och ansvaret från vissa procedurer är oacceptabelt. Att utbilda sjuksköterskor i naturliga förlossningstekniker sparar sjukhusen de överdrivna utgifterna i samband med interventioner och resulterar i en gladare och mindre benägen att klaga patient.
Mycket få sjukhus i Förenta staterna stödjer naturliga födelsetekniker. Faktum är att de flesta sjuksköterskor på sjukhuset var omedvetna om olika förlossningsställningar, fördelarna med att gå under förlossningen eller fördelarna med vatten under förlossningen. Denna okunskap kommer bara att resultera i en förlust av patienter som kommer att söka sig till de sjukhus med utbildad personal. Slutligen kräver demografin inom sjukhuset jag observerade bättre vård. Familjerna som gick in på arbets- och förlossningsgolvet var utbildade överklassfamiljer som förväntade sig... Förlossningsutbildning och förlossningsmodeller: föräldrars perspektiv på kontroll, anestesi och teknisk intervention i födelseprocessen.
Kvartalsvis medicinsk antropologi. Vol 3. Bara ännu en dag i en kvinnas liv? Kvinnors långvariga uppfattningar om sin första födelseupplevelse. Vol Förlossningsutbildning i s och Beyond. I slutet av denna del hade jag fått förtroende för processerna och proceduren och kunde komma ihåg alla krav. Läranderesultatet av kursen var att utbilda sjuksköterskor om de nya protokollen och tekniken för att slutföra denna procedur på svåra patienter. Jag tycker att läroplanen uppfyllde dessa mål mycket väl. Den var alltid på jobbet och effektiv i sin träning.
Jag gissar att det var så effektivt eftersom det var genom sjukhuset för att utbilda personalen och de ville inte slösa tid. Efter utbildningen blev jag certifierad och förväntade mig att använda denna teknik på svåra patienter. Den enda kompetens som saknades var att använda denna teknik på barn. Jag hade inte haft någon tidigare erfarenhet av att sätta in linjer i barn och var omedveten om protokoll eller strategier för att lindra barnets nervositet. Detta togs upp av fler äldre sjuksköterskor inom pediatrisk... Referenser Brannam, Larry; et al.
Akutsjuksköterskors användning av ultraljudsvägledning för placering av perifera intravenösa linjer hos svåråtkomliga patienter. Akademisk akutmedicin. Overton, David Ultraljudsguidad perifer intravenös åtkomst vs. Traditionella tillvägagångssätt hos patienter med svår intravenös åtkomst. Annals of Emergency Medicine. Negativ feedback och kritik kan inte undvikas vid denna tidpunkt, särskilt när de vet att det är nödvändigt för dem att genomgå utbildning om hur detta program kommer att implementeras, inklusive dess fördelar för dem som lärare. Lärare, särskilt de som har utövat yrket under lång tid har en större tendens att avsky att gå igenom inlärningsprocessen en gång till.
Som rektor bör de uppmuntras att genomgå inlärningsprocessen igen och bli studenter, därför skulle gå med i deras utbildningar främja förtroendet för att lära sig nya idéer igen. När lärarna blir studenter, skulle tanken på att eleverna skulle bli lärare någon gång vid genomförandet av programmet på något sätt lindra deras rädsla för att integrera användningen av teknik i sin inlärningsprocess. inom de 30 minuterna mattepojken borde de få utforska programmet och dela med sina klasskamrater vad de har lärt sig... Verk som citeras Franklin, J. Den nödvändiga rektorn. Allen, R. Shu-Sheng, L. International Journal of Instructional Media. Även om jag tror att flera intelligenser kan integreras i vilket klassrum som helst, med rätt grad av kreativitet från lärarens sida, vet jag också att ha resurserna att använda datorer för att skapa webbquests, för att ha tillräcklig tillgång till konst och musik. material, att kunna genomföra studiebesök och att ha en mångfald av böcker, bilder, gästföreläsare och praktiskt material kommer att förbättra min förmåga att använda mig av multipel intelligens-filosofin i min läroplan. Hur passar det in i min skola?
På grund av det nationella trycket är skolor... htm fyra pelare i NCLB. utbildningsdepartement. html Lane, Carla.. Detta i sin tur reflekterar illa på mig. Det finns inget giltigt sätt på vilket jag kan anpassa mina undervisningsmetoder för att relatera till det snävt fokuserade testmaterialet utan att allvarligt skada mina eller mina elevers mål mot excellens och framtida framgång. Efter att ha pratat med andra lärare i min skola och distrikt har jag funnit att problemet även gäller lärare i andra ämnesområden och andra skolor i mitt distrikt. Efter noggrant övervägande av frågan beslutades att ett antal förslag skulle lämnas till skolstyrelsen och stadsdelsmyndigheter.
Dessa är givetvis underbyggda med aktuell undervisning och bedömningsteori. Slutsatser och rekommendationer Det första och viktigaste förslaget kommer att vara att bedömningsmetoderna bör relateras närmare till undervisningsmetoderna i klassrummet. Precis som barn har lärare sina speciella personligheter och mål för klassrummet. Dessa är förenade med undervisningsmetoder och... Källor Hlebowitsh, Peter S. Utformning av skolans läroplan. Första upplagan. Porter, Andrew. Kritisk fråga: Integrering av bedömning och undervisning på sätt som stöder lärande. Wisconsin Center for Education Research. htm Porter, Andrew, 2 januari. Läroplansbedömning. Vanderbilt University.
pdf Taylor, Catherine S. Klassrumsbedömning: Stöd till undervisning och lärande i riktiga klassrum. Läroplan är en fråga som ofta beslutas utifrån tidigare läroplan och inte ändras även när förändringarna krävs och tillvägagångssätt har ändrats. Detta leder till motstånd från befintliga elever, lärare och föräldrar mot den rekommenderade läroplanen i skolor. Det är intressant att ta reda på om dessa gruppers inställning till specifika ämnen i frågan. Det är mycket viktigt för de inblandade grupperna inom skolorna -- lärare, elever och föräldrar att ta reda på vad som är den allmänna uppfattningen om frågor som är viktiga för skolans elever. Detta är metoden för att bestämma en läroplan som kommer att vara lämpad för elevernas utveckling och även möta behoven för utveckling av skolans läroplan av rektorerna.
Hjälpen till rektorer handlar om att de ska kunna mobilisera sin personal, elever, föräldrar och samhällsintressegrupper för att bli proaktivt involverade i frågorna... december, University of Sydney. htm Åtkomst 14 oktober, Boyd, Graham; Hemmings, Brian; Braggett, Eddie. Utvecklingen av ett karriärutbildningsprogram för begåvade gymnasieelever. htm Tillgänglig 14 oktober, Utvärderingshandledaren kommer att förklara att utvärdering av läroplanen är en nödvändig process för att främja studenttillväxt och att utvärdering inte är en negativ kritisk granskning; snarare är det att erkänna framsteg och att identifiera områden för framtida förbättringar. Detta är viktigt eftersom utvärdering traditionellt har varit inriktat på att identifiera brister och av denna anledning har orsakat oro och förbittring som kan hindra konstruktivt deltagande.
För det andra kommer handledaren att förklara processen för utvärdering av läroplanen. Processen kommer att beskrivas som en analys av aktuell läroplan, uttryck för nyckelmål i en formell uppdragsbeskrivning, allokering av resurser, genomförande av kursplansändring och övervakning av framsteg över tid. På så sätt kommer lärare att veta exakt vad de kan förvänta sig och detta kommer att hjälpa till att lindra deras rädsla för förändring. Dessutom kommer att visa att det finns väldefinierade processer bidra till att ge trovärdighet till programmet för utvärdering av läroplanen. För det tredje, handledaren... Bibliografi Carl, AE Lärarbemyndigande genom läroplansutveckling: teori till praktik. Kenwyn, Kapstaden: Juta, sid. Utvärdering och bedömning: Läroplansutvärdering. htm De tre diskussionsgrupperna.
Om en instruktör är bunden till en tidskrävande läroplan, tillåts de inte mycket utrymme för eftertanke och passion bakom sitt ämne vilket lämnar eleverna oentusiastiska och tråkiga Erickson, Även enligt samma bok, vars författare genomfört och sammanställt flera studier, konceptbaserade läroplaner är mer effektiva än ämnesbaserade läroplaner eftersom de uppmanar eleverna att syntetisera, generalisera och analysera fakta för att få en djupare förståelse Erickson, ämnesbaserade läroplaner å andra sidan, möjliggör en rymlig överblick av ett ämne utan förmåga att ytterligare förstå i klassrummet.
Dessutom har ämnesbaserade läroplaner blivit föråldrade eftersom det är nödvändigt i vår ständigt föränderliga och snabba värld för studenter att analysera fakta som ges istället för att läsa om information från decennier tidigare Erickson. Även om det finns motstridiga studier verkar det vara allmänt samförstånd att förhållandet mellan undervisning och läroplan behöver förändras vad det än kan... Referenser Cummings R. Läroplansinbäddad prestationsbedömning i högre utbildning: maximal effektivitet och minimala störningar. Eriksson H.
Handledning för handledare: Rör om i huvudet, hjärtat och själen: omdefiniera läroplan, instruktion och själ. Storbritannien: Corwin Press. Elever, genom att se att ett koncept kan förena så många olika aspekter av en idé, kan bättre dra kopplingar mellan det som lärs i klassrummet och ämnen som är gemensamma för deras dagliga liv. Ta till exempel det breda läroplansbegreppet "resor". Men eleverna kan också tillämpa konceptet på matematiklektioner, eftersom de lär sig att budgetera för en resa och beräkna hastigheterna för olika transportsätt.
De kan lära sig om vetenskapen om hur tåg och flygplan drivs, samt undersöka väderförhållandena och geografin för en möjlig destination. De kan lära sig om olika människor, kulturer, religioner och vilda djur i ett land, och till och med skapa konst... Verk som citeras Gail G. Nätverket för professionell organisationsutveckling inom högre utbildning. Vad är begreppsbaserad läroplan? html generalisering Ornstein, Alan C. Läroplansmodeller Bellevue School District i Washington genomgick nyligen serieändringar i sin matematikläroplan.
Det primära målet med dessa förändringar var att bättre förbereda alla studenter för högskoleutbildningar. Därför implementerade distriktet en ämnescentrerad utvecklingsmodell med fokus på disciplinen för att hjälpa till att standardisera matematikundervisning över hela linjen och bättre förbereda eleverna för vad de skulle stöta på i universitetslivet. I en tid där college är så viktigt ville Bellevue School District se till att alla elever som tar examen från gymnasiet i distriktet var ordentligt förberedda för college. Enligt forskningen, "Bellevues mål var att skapa en sammanhängande K -- 12-anpassad matematikläroplan med stödstrukturer för lärare och elever för att säkerställa att alla elever skulle vara beredda att gå och ta examen från college" Dana, distriktet samarbetar nu med högre utbildningsfaciliteter för att hjälpa till att bygga läroplan som förbereder eleverna för college.
Förändringarna…. Referenser Dana, Charles A. K Riktad matematik läroplan. Praxis värda uppmärksamhet. Bellevue skoldistrikt. Bellevue School District matematik. Ytterligare relaterat är att läsare under de första sex veckorna av 9:e klass bör "utveckla, välja och tillämpa strategier" för att hjälpa dem att förstå läsförståelse. Eleverna får de specifika... Läroplan Läroplaner förknippade med LSS är viktiga och måste noga övervägas i matematik- och elektronikundervisningen. Syftet med denna diskussion är att genomföra ytterligare forskning med anknytning till ämnet läroplaner och utvärdera i vilken utsträckning denna forskning kan ha inverkan på personlig praktik i ämnesspecialisering och framtida professionell utveckling.
En bra strategi måste användas för att säkerställa att läroplanen implementeras effektivt. Det första är att instruktörerna och skolcheferna måste vara på service eftersom de är de huvudsakliga agenterna för genomförandet. Syftet med i service är att uppdatera de huvudsakliga implementerarna om eventuella förändringar, upptäckter och ny kunskap som läroplanen kommer att innehålla. Detta är nödvändigt eftersom världen i denna tid och tidsålder upplever en revolution inom informationsteknologi. Det finns nya upptäckter och innovationer som kan skräddarsys för att passa behoven hos ett utbildningssystem inom ett distrikt eller en enskild institution. Service är också bra för instruktörer eftersom det hjälper dem att övervinna några av de kulturella begränsningar som de kan ha. Ett annat sätt på vilket genomförandet av läroplanen sker i skolan är faktisk undervisning.
Här kommunicerar läraren innehållet i läroplanen med hjälp av de rekommenderade undervisningsmetoderna. De kvalitetssäkrade utbildningsansvariga från staden eller delstatsregeringen besöker också skolan då och då för att säkerställa att den faktiska undervisningsprocessen görs korrekt och att instruktörerna följer alla krav för att upprätthålla höga standarder. I de fall där instruktörerna har lite begränsningar, skulle officerarna ge förslag på positiva justeringar. För att läroplanen ska mäta sig med standarder genom att ge de avsedda resultaten måste den utvärderas kontinuerligt. Detta görs av de som genomför läroplanen, särskilt instruktörerna. Instruktörerna är de som har det större ansvaret för att implementera läroplanen eftersom det är de som interagerar med eleverna.
Elevernas prestationer är ett av sätten på vilka läroplanen utvärderas. Den utvärderingsprocess som genomfördes i skolan involverade följande utvärderingsprinciper: kontinuitet, heltäckande, överensstämmelse med målen samt validitet och tillförlitlighet. Kontinuitet innebär att läroplanen fortsätter från en nivå till en annan. Innehållet på en nivå måste kopplas till innehållet på en annan nivå, genom att erbjuda en stiftelse. Processen att utvärdera hur omfattande läroplanen är innebar att ta reda på nivån, djupet och bredden av dess täckning. Giltighet som en av principerna för bedömningar är att ta reda på om innehållet i läroplanen är relevant i samhället. För att utvärderingen ska bli effektiv måste både summativa och formativa utvärderingar göras.
Agenterna som är involverade i både implementeringen och utvärderingen inkluderar elever, instruktörer och statliga utbildningsorgan. Utifrån intervjun var det flera saker om läroplansutvecklingsdesign och utvärdering som man kunde lära sig. Det finns till exempel ett behov av att eleverna är aktivt involverade i läroplansutvecklingsprocessen. Trots den modell som bör väljas för utformning av läroplanen, bör eleverna alltid vara med i bilden. Inlärningsprocessen är baserad på elevernas behov eftersom det är de som utbildas. Därför bör den läroplan som väljs inom en läroanstalt vara en som fokuserar på lärarnas behov.
Det är viktigt att först och främst utvärdera eleverna och notera deras mångfald i termer av social och erfarenhetsmässig bakgrund, utvecklingsnivåer, motivationsnivåer och ingångskunskapsnivåer. Elevernas behov kan identifieras och sedan lägga grunden för valet av läroplanens mål. På samma sätt, när målen väl är satta, kan innehållet enkelt väljas som skulle uppfylla de uppsatta målen. Utplaceringen eller implementeringen av läroplanen ligger hos instruktörerna, skolans ledningspersonal och en del av den underordnade personalen. Instruktörerna är de som spelar en nyckelroll i implementeringsprocessen. De interagerar med eleverna direkt och får lära sig mer om var och en av deras elever dagligen.
Det är meningen att de ska genomföra formativ utvärdering regelbundet för att fastställa elevernas framsteg. Samtidigt är de avsedda att genomföra en summativ utvärdering för att avgöra om de mål och mål som ursprungligen sattes upp har uppnåtts. För att kunna ta ansvar för implementeringsprocessen måste instruktörerna också utvärderas utifrån sin metodik och hur de interagerar med eleverna. Ämnesexperter är avgörande för leveransen av det förväntade innehållet i läroplansdesign. Distriktet använder dem specifikt för kartläggning av läroplan på sekundärnivå eftersom eleverna på denna nivå är mer avancerade och kräver ämnesexperter för att de effektivt ska lära sig det avancerade innehållet i läroplanen.
Men på grundnivå är innehållet väldigt grundläggande och därför är ämnesexperterna inte nödvändiga. Finansiering läroplanen är viktig för att upprätthålla genomförandeprocessen. Det påverkar implementeringen i den meningen att en del av lärandeupplevelserna kräver pengar för att effektivt lärande ska kunna uppnås. Kartläggning av läroplanen är att samla in all information som är relaterad till läroplanen, identifiera allt viktigt innehåll och alla färdigheter som behöver läras ut, komma fram till en lämplig instruktionsmetod som kommer att användas och utforma ett effektivt och effektivt sätt för bedömning. En läroplanskarta är mycket användbar eftersom den kan identifiera alla viktiga aktiviteter för läroplaner.
Det är faktiskt en effektiv riktlinje för en instruktör att använda i klassrummet för att effektivt täcka allt viktigt innehåll och klassrumsaktiviteter som behövs för att slutföra ett program. Det ger ett tydligt intervall eller omfattning av de kunskaper och färdigheter som eleverna måste skaffa sig under en viss tidsperiod. Genom att utforma en läroplanskarta kan de nödvändiga resurserna länkas och användas på lämpligt sätt för effektiv leverans av ämnesinnehåll. Efter bedömningen som gjordes av mina inlärningsenheter, är modellen för läroplan som implementeras på skolan Tyler-modellen.
No comments:
Post a Comment