Friday, December 17, 2021

Uc överföring uppsats

Uc överföring uppsats



Jag är exalterad över att fördjupa mig i mer formidabel litteratur, böcker som har väckt min nyfikenhet men vars komplexitet jag ännu inte har kunnat förstå fullt ut. alla sätt hon arbetade hårt för att komma till denna plats. Om författaren Dr. UC Berkeley; UCLA? Eftersom UC-applikationen tillåter fler poster – och ett högre teckenantal, i motsats till – än Common App, uc transfer uppsats skriv UC-listan först, ta reda på vilka dina topp 10 viktigaste eller mest meningsfulla aktiviteter är och skär ner dem till storleken för Common App. Men utan att misslyckas, uc transfer uppsats fortfarande ger livet sitt bästa. Här, uc transfer uppsats, återigen är fråga 2, med anteckningar från UC Admissions-webbplatsen om hur man tänker kring det:.





Över 90 % av våra elever går in på en eller flera av sina tre bästa skolor



av j9robinson juni 9, Om du vill gå över till någon av University of Californias skolor måste du skriva fyra korta uppsatser. Alla utom en av de fyra korta uppsatserna är nästan desamma som krävs för inkommande förstaårsstudenter: Du har sju uppmaningar att välja mellan för att skriva tre av dina uppsatser. Den fjärde uppsatsen är en obligatorisk uppmaning och behandlar specifikt dina skäl för att överföra, uc transfer uppsats. De fyra uppsatserna är på kortsidan: inte mer än ord var. Hitta länkar till dessa användbara inlägg längst ner i det här inlägget. Men innan du gör något annat, uc transfer uppsats, Jag skulle råda dig att börja med att läsa instruktionerna från UC Admissions for transfer students som förklarar allt om de nya Personal Insight Questions på denna sida på deras webbplats, uc transfer uppsats.


Lägg märke till att de även inkluderar denna kalkylbladsguide för överföringssökande, som du också bör läsa noggrant för att få idéer om hur du kan hantera dessa frågor. Kolla också in dessa skrivtips från UC för dessa överföringsuppsatser! När du brainstormar idéer, tänk på de fyra som en enhet som visar varför du är beredd att gå över till ett UC, uc transfer uppsats. Och identifiera sedan tre andra uppmaningar från de 7 andra personliga insiktsfrågorna som låter dig utöka din personliga bakgrund och utbildningserfarenheter hittills. Uc överföring uppsats för personliga insiktsfrågor essäuppmaningar som låter dig utöka teman relaterade till ditt avsedda studieområde och utbildningsmål.


Detta kommer att vara mer meningsfullt när du granskar alla uppmaningar. Har du någon erfarenhet relaterad till ditt huvudämne utanför klassrummet - till exempel volontärarbete, uc transfer uppsats, praktik och anställning, uc transfer uppsats, eller deltagande i studentorganisationer och aktiviteter? Detta kan uc transfer uppsats arbetar med fakulteten eller gör forskningsprojekt. Som du kan se arbetar UC hårt för att se till att du ger den information om dig som de vill ha. Hur utvecklades ditt intresse? Du kan börja din uppsats med ett specifikt exempel på ett ögonblick eller en upplevelse som först väckte ditt intresse för detta område. Brainstorma sedan specifika exempel för att illustrera hur du utvecklade detta intresse, vad du lärde dig under processen och hur de hjälpte till att förbereda dig för att studera detta huvudämne.


Som UC föreslog, uc transfer uppsats, leta först efter aktiviteter och upplevelser utanför klassrummet att inkludera. Du kan här dra slutsatsen att de hittar upplevelser utifrån potentiellt mer relevanta, intressanta eller viktiga; även om det säkert beror på de specifika aktiviteterna och upplevelserna. Tricket för att skriva kortare uppsatser är att leta efter specifika ögonblick, uc transfer uppsats, incidenter eller upplevelser som du kan använda för att illustrera en större poäng du gör. Detta hjälper till att ge din uppsats ett skarpt fokus, istället för att försöka få ihop för många poäng i en kort text. Om du uc transfer uppsats att göra en poäng om hur du uc transfer uppsats förberedd för ditt huvudämne, se till att stödja det med specifika exempel från ditt förflutna.


Ett annat sätt att fokusera på den här uppsatsen skulle vara att visa upp en definierande egenskap eller egenskap som har hjälpt dig att förbereda dig hittills med detta huvudämne, uc transfer uppsats, och som du tror kommer att hjälpa dig när du överför och fortsätter dina studier. Du kan också hitta min handledning Hur man skriver en kort uppsats användbar, eftersom uc transfer uppsats av dessa uppsatser måste vara mindre än ord var och en. Jag undrade om jag kan skriva om hur min erfarenhet i femte klass fick mig att välja min avsedda huvudämne? Din e-postadress kommer inte att publiceras. Som professionell skrivcoach hjälper jag elever, föräldrar, kuratorer, uc transfer uppsats, lärare och andra från hela världen om dessa fruktade uppsatser! Lär dig mer om min personliga och online handledning, redigering, workshops, böcker och onlinekurser, LÄS MER Min on-demand, snabb och enkel e-kurs online: How to Write a College App Uc överföring uppsats Klicka på glödlampan för mer information.


Facebook Twitter. Strategies for the New UC Transfer Essays av j9robinson 9 juni, studenter måste skriva fyra, helt nya korta överföringsuppsatser för att ansöka till University of California Om du vill gå över till någon av University of Californias skolor, uc transfer uppsats, du behöver skriva fyra korta uppsatser. UC-antagningen betonar att alla fyra av dessa korta uppsatser kommer att betraktas lika. Kolla upp Uc överföring uppsats Dessa relaterade inlägg! College Avslag: 3 lektioner UC delar videor om personliga insiktsfrågor Hur man skriver UC Transfer Essay: Why This Major? Vinnare av högskoleansökningsuppsatstävling!


Bra ämnen: Se själv! Exempel på uppsatssamling för högskoleansökningar gratis för lärare! Bör du ödmjuk skryta i din uppsats? Anna den 18 november kl. Hej Janine! Är 5:e klass för länge sedan för att skriva detta ämne? Skicka en kommentar Avbryt svar Din e-postadress kommer inte att publiceras. Klicka på logotypen för att besöka hemsidan! Behöver mer hjälp? Onlinekurs. Lär dig att skriva din uppsats på en timme! Perfekt för The Common App, UCs, forskarskolor, överföringar och stipendieuppsatser! Hitta användbara inlägg! Om antagningshandläggare Lägg till en twist Antagningsråd Prisvärdhet och framgång Anekdot-instruktioner Uc överföring uppsats Uppsatser Undvik "engelska-se" Var sympatisk Akta dig Engelska lärare Brainstorm Guide Bump Up en tråkig uppsats Cappex Application essäer Välj ett ämne Ett annat knep för att försöka definiera egenskaper Fokusera ditt ämne Bra ämnen kontra dåliga ämnen Hur man sticker ut Jumpstart Guide!


Vardagliga ämnen Riskfyllda ämnen Visa ditt grepp De "oväntade" topp fem ämnestips Ämnet du väljer Uc överföring uppsats att undvika! Twilight som ämne? Texas Essay Prompts The Common App Hur man svarar Prompt 1 Tips Gyllene råd från en College Insider Titel Din uppsats TMI i Essays Top Essay Fears Transfer Essays Transfer Students UC Prompt 1 UC Prompt 2 UC Prompts UC Transfer Essäer Okategoriserade Underprivilegierade studenter University of California uppsatser UC Prompt 4 UC Prompt 5 UC Prompt 8 University of Colorado Supp University of Texas uppsatser Videohandledningar Väntelista Essäer och brevvarning till webbseminarier för bästa studenter Vad gör en bra uppsats?


När du är klar Var ska du börja Varför uppsatser är viktiga varför oss? Bästsäljande skrivguide! Klicka på bokbilden för att lära dig om alla mina fyra populära skrivguider!





uppsats till tentamen



Relaterade ljudböcker gratis med en 30 dagars provperiod från Scribd. Ditt arbete hemifrån: Omdefiniera, omorganisera och återuppfinna ditt distansarbete Tips för att bygga en hembaserad arbetskarriär M. Enastående ledarskap Stan Toler. Vinnande: The Unforgiving Race to Greatness Tim S. Impact Players: Hur man tar ledningen, spelar större och multiplicerar din inverkan Liz Wiseman. Pressure Makes Diamonds: Becoming the Woman I Pretended to Be Valerie Graves. Den perfekta dagen att bossa upp Rick Ross. Affärsnätverk för introverta: Hur man bygger relationer på ett autentiskt sätt Karlo Krznarić. Kraft, för alla: Hur det verkligen fungerar och varför det är allas sak Julie Battilana. Skapa: Verktyg från seriöst begåvade människor för att släppa loss ditt kreativa liv Marc Silber.


Flex: Återuppfinna arbetet för ett smartare och lyckligare liv Annie Auerbach. Alla har en podcast utom du: En guide från den första podcastfamiljen Justin McElroy. Invent and Wander: The Collected Writings of Jeff Bezos, With an Introduction av Walter Isaacson Walter Isaacson. Finansiella hemligheter för miljardföretagare: Venture Finance Without Venture Capital Dileep Rao. Äg arenan: komma framåt, göra en skillnad och lyckas som den enda Katrina M. Inga problem. Visningar Totalt antal visningar. Action Shares. Inga anteckningar för bild. Uc transfer uppsats 1 1. En gång i tiden satte jag mig ner för att skriva en berättelse – och upptäckte att jag hade glömt hur. Mina ord, mina ständiga vänner från tidigaste barndom, hade försummats för länge och de hade lämnat mig. Jag kände en skärande känsla av förlust: en amputation av min identitet.


Tanken på att aldrig skriva en berättelse till skrämde mig. Jag skrev in mig på De Anza College samma vecka. Jag går över till engelska som huvudämne eftersom jag tror på ordens kraft; Jag tror på vikten av berättelser. Genom att studera engelska kommer jag att omge mig med elever som är lika upprymda som jag är att leka med språkets förvecklingar och finesser. Jag är ivrig att lära av och om dem som har ägnat sina liv åt ord, från Thomas Malory till Toni Morrison. Det finns lite mer spännande än att fånga den smittande entusiasmen hos en briljant lärare. Strukturen i det engelska språket fascinerar mig.


Jag har erfarenhet av redigering för ESL-proffs, och jag tycker ofta att det är svårt att förklara grammatikregler som jag känner till intuitivt. Jag vill fördjupa min förståelse för detta komplexa språk och använda den förståelsen för att gynna andra människor. Jag vill utforska vad jag kan göra, vart jag kan gå och vem jag kan bli inom den breda berättelsen om berättande. Jag är fast besluten att leva och arbeta med syfte. Berättelser gör fakta och data känslomässigt oemotståndliga. Det är inte statistiken att det uppskattningsvis finns 27 miljoner slavar världen över som har gjort mig till en samvetsgrann konsument, utan historien om en åttaårig pojke fastkedjad vid ett kakaoträd.


Jag vill utöva ordens kraft för att berätta historier om dem vars röster är kvävda. Kanske vill du att antagningskommittén ska veta om din erfarenhet av att navigera i en stor gymnasieskola med få akademiska möjligheter. Viktigast av allt: vilka frågor talar till dig? Ditt hjärta kanske inte börjar dunka snabbare vid varenda en av dessa frågor. Ta reda på vilken fråga som innehöll det lyckliga modeordet och arbeta med att svara på det först. Det kommer att placera dig i ett positivt headspace för att fortsätta till de andra frågorna som kanske inte kommer fullt så naturligt. Den goda nyheten är att de flesta ord, tre stycken uppsatser följer en standardstruktur. Försök undvika det genom att istället behandla dem som mycket förtätade essäfrågor. I det här stycket fäster författaren oss med en bild, en kort anekdot eller en snäll mening eller två.


I slutet av stycket formulerar författaren tydligt sitt avhandlingsuttalande, som kommer att guida oss genom de kommande två tredjedelarna av uppsatsen. I en så här kort uppsats kommer avhandlingens uttalande inte alltid i slutet av första stycket. Ibland tas de första två styckena upp av fängslande berättande om en händelse, och avhandlingen kommer som avslutning, i den framgångsrika tematiska och narrativa sammankopplingen av uppsatsen. Liksom många högskoleuppsatser ber UC-frågorna sökande att reflektera över ett betydelsefullt ögonblick för att visa introspektion och analytisk insikt. Förändring är ofta avgörande för det. Vanligtvis är du inte densamma på ena sidan av en stor livserfarenhet som du är på den andra.


Punkt 3: Slutsatser, inklusive en känsla av hur uppsatsämnet kommer att påverka författaren nu och i framtiden. Och, som med många bra uppsatser, bör detta stycke försöka leda läsaren till en känsla av avslutning, förmedla en läxa och en känsla av vad som har lärts och vunnits av erfarenheten. Här är återigen fråga 1, med anteckningar från UC Admissions-webbplatsen om hur man tänker kring det:. Saker att tänka på: En ledarroll kan betyda mer än bara en titel. Det kan innebära att vara en mentor för andra, agera som ansvarig för en specifik uppgift eller ta huvudrollen i att organisera ett evenemang eller projekt. Tänk på vad du åstadkommit och vad du lärde dig av erfarenheten. Vad var ditt ansvar? Ledde du ett team? Hur förändrade din erfarenhet ditt perspektiv på att leda andra?


Hjälpte du till att lösa en viktig tvist i din skola, kyrka, i ditt samhälle eller en organisation? Till exempel hjälper du till eller tar hand om din familj? Jag försökte få honom till gymmet. Detta utbyte hade pågått länge. I månader hade jag sms:at Serj en timme innan våra schemalagda gympass. Ändå avbröt Serj mig ofta. När han dök upp verkade han glad – men det var sällsynt. Men genom att skrika på Serj övertygade jag honom inte om fördelarna med att vara aktiv. Jag skämde ut honom. Fem magslitande sekunder efter att jag levererat min stickande ärlighet bad jag om ursäkt. Men vi pratade knappt på två veckor. Så småningom accepterade han min ursäkt, till och med tackade mig för att jag pressade honom att vara aktiv.


Jag visste dock att jag skulle behöva förtjäna hans förtroende igen som träningspartner. Jag trodde att det skulle hjälpa honom att äntligen berätta för Serj den kalla sanningen om hans beteende. Men min ärlighet var min subjektiva åsikt. När jag senare pratade med Serj fick jag veta om de rädslor som hade hindrat honom från självmotivation - han hade aldrig varit atletisk och han hade svårt att tro att det skulle vara användbart att utsätta sig själv genom en fysisk prövning. Han höll redan på sig själv nog i huvudet. Sedan den upplevelsen har jag utövat mer empati när jag blivit ombedd att leda. När jag coachar barn i grundskolan på idrottsläger, berömmer jag först deras insats innan jag framför kritik.


Punkt 1: Han har en krok — han skriker på sin bästa vän, och sedan ger han ett kort sammanhang, precis tillräckligt för att informera oss utan att spåra ur oss. Stycke 2: Man kan säga att stycke 2 handlar om att erbjuda mer sammanhang för hur vi nådde detta känslomässigt klimaktiska ögonblick som fungerade som kroken. Paragrafen nämner också en ursäkt, vilket är ett tecken på förändring. Ännu bättre, punkt tre gör ytterligare två saker med sin slutsats: För det första löser den den ursprungliga konflikten och vi får veta vad som hände med Serj. Och för det andra använder den faktiskt en personlig berättelse för att diskutera fritidsaktiviteter, men utan att vara hårdhänt.


Men din aktivitetslista kan innehålla alla stora vinster och viktiga titlar under ditt bälte. Uppsatsen är en chans för dig att humanisera dem och att visa introspektion. Det gör Arman genom att visa hur han gjorde ett misstag och rättade till det. Det visar att han förstår hur han svarar på frågan – genom att diskutera två immateriella aspekter av ledarskap, ärlighet och empati. Här är återigen fråga 2, med anteckningar från UC Admissions-webbplatsen om hur man tänker kring det:. Saker att tänka på: Vad betyder kreativitet för dig? Har du en kreativ förmåga som är viktig för dig?


Vad har du kunnat göra med den färdigheten? Om du använde kreativitet för att lösa ett problem, vad var din lösning? Vilka är stegen du tog för att lösa problemet? Hur påverkar din kreativitet dina beslut i eller utanför klassrummet? Är din kreativitet relaterad till ditt huvudämne eller en framtida karriär? I tolv år har jag tillbringat mina helger och somrar med att göra keramik och måla på bygdegården och när jag behöver stressa ner skissar jag ofta. Dessa kan verka som privata handlingar för självuttryck. Men de har påverkat hur jag löser problem, särskilt i mitt hållbarhetsarbete. Med hjälp av en lärare i naturvetenskap grundade jag Water Conservation Club och satte mig för att engagera mina kamrater. Konsten visade sig vara ovärderlig i dessa projekt. Det första initiativet vi provade var ett kalenderinitiativ för grundskoleelever.


Jag besökte klassrum, pratade om återvinning, miljövänlighet och ren energi och bad sedan första-, andra- och tredjeklassare att rita bilder på hur de kunde leva mer hållbart. Deras teckningar visade dem plocka skräp, spara vatten, till och med gå på en vandringstur med sina familjer istället för att flyga över landet på semester. Deras föräldrar ordnade samåkning, de använder överblivet vatten för att vattna klassväxterna och återvinna papper och plast. Det följde en antropomorfiserad vattendroppe som gick runt i staden och såg de olika sätt som människor slösar vatten på, vilket påverkade hans reservoarhem. Gemenskapens medlemmar inser så småningom sina missgärningar och arbetar för att spara vatten genom att ta kortare duschar, stänga av vattnet i diskbänken och tvätta fulla laster.


I båda fallen kunde jag ha pratat med klassrum med hjälp av en svarta tavla eller en PowerPoint. Men att ta in min benägenhet för konst i bilden hjälpte mig att nå unga människor som annars kanske skulle ha blivit glamorösa. Hon nådde denna struktur organiskt, med sitt första utkast, och det kan fungera som ytterligare en modell för hur man ska svara på dessa frågor. Allt hon behöver är att påminna oss om att utan hennes konstvana skulle det ha varit tråkigare projekt. Maria skulle också kunna prata om sitt blivande huvudämne eller hur hon vill utnyttja konsten i den, men när hon nådde den här versionen av uppsatsen läses den som komplett och uppfylld i sin egen rätt.


Här är återigen fråga 3, med anteckningar från UC Admissions-webbplatsen om hur man tänker kring det:. Varför är denna talang eller färdighet meningsfull för dig? Kommer talangen naturligt eller har du arbetat hårt för att utveckla denna färdighet eller talang? Ger din talang eller skicklighet dig möjligheter i eller utanför klassrummet? Om så är fallet, vilka är de och hur passar de in i ditt schema? Men en dag i mellanstadiet frågade jag min pappa hur det fungerade. Den sommaren fick min pappa reda på ett gratisprogram på ett lokalt universitet på lördagar. Det skulle lära dig grunderna om datorer, inklusive hur man kodar.


Ända sedan dess har jag lärt mig om kodning så mycket jag kunnat. Min gymnasieskola har ingen datavetenskapsklass, men jag begärde att min skola skulle låta mig skriva in mig i några klasser om teknik och samhälle, inklusive introduktion till datavetenskap, på en community college. Jag har också använt resurser som generalförsamlingen för att självlära. Jag började älska att arbeta med datorer och kodning eftersom varje problem jag var tvungen att lösa går till att bygga något. Jag studerade också design och grafik på egen hand och använde kombinationen av dessa färdigheter för att skapa webbplatser för vänner, familj och lokala företag. Även om det inte är en formell fritidsaktivitet, är det mitt fritidsjobb. Hon börjar med att berätta lite om vad hon fick ta för givet som ung, och påpekar sedan att hon drev mot kärnan i att verkligen ta det för givet.


Punkterna 2 och 3: Detta avsnitt visar tillväxten och förändringen vi letar efter mitt i en uppsats. alla sätt hon arbetade hårt för att komma till denna plats. Här är återigen fråga 4, med anteckningar från UC Admissions-webbplatsen om hur man tänker kring det:. Saker att tänka på: En utbildningsmöjlighet kan vara allt som har ett mervärde till din utbildningserfarenhet och som bättre förbereder dig för college. Vilka personliga egenskaper eller färdigheter använde du för att övervinna denna utmaning? Hur hjälpte det att övervinna denna barriär att forma vem du är idag? Sommaren efter nian fick jag chansen att gå ett förskoleprogram i North Carolina.


Det var en speciell möjlighet eftersom jag aldrig tidigare varit i USA och jag visste att jag ville gå på college i USA. Jag har vuxit upp runt om i världen, i Indien, USA. Men det här programmet hade några platser för internationella studenter, och jag valdes ut att delta. Studenter gick en kurs på högskolenivå i tre veckor. Under dessa veckor läste jag tänkare och författare och tittade på filmer och lyssnade på musik av artister som jag aldrig hade hört talas om, från Philip K. Dick till Jean Baudrillard till Kraftwerk. Som en produkt av ett skolsystem där matematik och naturvetenskap är prissatt över humaniora, var jag tvungen att övertyga mina föräldrar om att studera filosofi i böcker och filmer var ett bra sätt att tillbringa sommaren, och jag kom tillbaka personligen säker på att det hade varit. Jag kunde nu se stora teman och mening i populärkulturen och i de böcker jag läste.


Och innan var jag osäker på hur jag skulle integrera mitt intresse för saker som andra människor tyckte var abstrakta: religion, filosofi, historia, böcker och film. Min sommarklass visade mig att idéer som religion och filosofi kan fungera som linser för att analysera det förflutna och populärkulturen, eller som det material vi använder när vi skriver böcker eller gör filmer. Jag skulle vilja fortsätta den här resan med tvärvetenskapliga studier på college, eventuellt att bli professor. Programmet jag deltog i markerade början på min visshet om denna väg. Punkt 1: Detta stycke handlar om vem-vad-när-var-varför. Punkt 2: Detta stycke visar mer detaljer om programmet.


Han ger precis tillräckligt med information – tre namn och en fras som används av professorn – för att visa att han var mentalt närvarande och, ännu viktigare, intellektuellt rörd av kursen. Paragraf 3: Nu kommer vi in ​​på köttet av varför det Karan lärde sig betydde något för honom - den förändringen och tillväxten. Han ger flera specifika takeaways: han upptäckte värdet av humaniora och lärde sig om vad tvärvetenskapliga studier betyder. Återigen, hans konkrethet när han diskuterar abstrakta ämnen fungerar till hans fördel. Punkt 4: Karan avslutar effektivt och berättar att sommaren har format hans professionella ambitioner.


Det svarar tydligt på frågan om hur han utnyttjade möjligheten. Det finns några andra små saker som Karan gjorde som är värda att lägga märke till. Han uppmärksammade – medvetet eller omedvetet – språket i frågan, som skilde mellan möjligheter och barriärer. Han valde att skriva om en möjlighet, vilket innebär privilegium; hans föräldrar kan ha betalat för detta program. Här är återigen fråga 5, med anteckningar från UC Admissions-webbplatsen om hur man tänker kring det:. Saker att tänka på: En utmaning kan vara personlig eller något du har ställts inför i ditt samhälle eller skola.


Varför var utmaningen viktig för dig? Fick du stöd från någon annan eller skötte du det ensam? Det var i oktober mitt yngre år när min mamma fick veta att hon hade bröstcancer. Det var skrämmande. Jag gick utmattad till skolan, hjälpte till med ärenden och försökte jonglera med lektioner och extrakurser. Min energi började tappa, liksom mina betyg. Oväntat var det tennis som hjälpte mig att övervinna denna akademiskt och personligt utmanande period. Sedan jag var sex år har min dröm varit att vinna en tennisturnering. Innan du gör något annat skulle jag dock råda dig att börja med att läsa instruktionerna från UC Admissions for transfer students som förklarar allt om de nya Personal Insight Questions på denna sida på deras webbplats. Lägg märke till att de även inkluderar denna kalkylbladsguide för överföringssökande, som du också bör läsa noggrant för att få idéer om hur du kan hantera dessa frågor.


Kolla också in dessa skrivtips från UC för dessa överföringsuppsatser! När du brainstormar idéer, tänk på de fyra som en enhet som visar varför du är beredd att gå över till ett UC. Och identifiera sedan tre andra uppmaningar från de 7 andra personliga insiktsfrågorna som låter dig utöka din personliga bakgrund och utbildningserfarenheter hittills. Leta efter personliga insiktsfrågor uppsatser som gör att du kan utöka teman relaterade till ditt avsedda studieområde och utbildningsmål. Detta kommer att vara mer meningsfullt när du granskar alla uppmaningar.


Har du någon erfarenhet relaterad till ditt huvudämne utanför klassrummet - såsom volontärarbete, praktik och anställning, eller deltagande i studentorganisationer och aktiviteter? Detta kan innefatta att arbeta med fakulteten eller göra forskningsprojekt. Som du kan se arbetar UC hårt för att se till att du ger den information om dig som de vill ha. Hur utvecklades ditt intresse? Du kan börja din uppsats med ett specifikt exempel på ett ögonblick eller en upplevelse som först väckte ditt intresse för detta område. Brainstorma sedan specifika exempel för att illustrera hur du utvecklade detta intresse, vad du lärde dig under processen och hur de hjälpte till att förbereda dig för att studera detta huvudämne. Som UC föreslog, leta först efter aktiviteter och upplevelser utanför klassrummet att inkludera.


Du kan här dra slutsatsen att de hittar upplevelser utifrån potentiellt mer relevanta, intressanta eller viktiga; även om det säkert beror på de specifika aktiviteterna och upplevelserna. Tricket med att skriva kortare uppsatser är att leta efter specifika ögonblick, incidenter eller upplevelser som du kan använda för att illustrera en större poäng du gör. Detta hjälper till att ge din uppsats ett skarpt fokus, istället för att försöka få ihop för många poäng i en kort text. Om du vill göra en poäng om hur du är förberedd för ditt huvudämne, se till att stödja det med specifika exempel från ditt förflutna.


Ett annat sätt att fokusera på den här uppsatsen skulle vara att visa upp en definierande egenskap eller egenskap som har hjälpt dig att förbereda dig hittills med denna huvudämne, och som du tror kommer att hjälpa dig när du överför och fortsätter dina studier.

No comments:

Post a Comment